Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι ο προσδιορισμός της απόκρισης των Ελλήνων καταναλωτών στις νέες τάσεις των βιομηχανιών για παραγωγή τροφίμων με αναβαθμιστικά ανακυκλωμένα συστατικά. Δεδομένης της ελλιπής ενημέρωσης για τα τρόφιμα αυτά στην Ελλάδα, γίνεται αναφορά στη διεθνή βιβλιογραφία ώστε να αντληθούν πληροφορίες σχετικά με την στάση των καταναλωτών σε άλλες χώρες καθώς και για την προθυμία πληρωμής που παρουσιάζουν για αυτά. Αυτή η διερευνητική μελέτη χρησιμοποιεί μια ποιοτική μέθοδο, όπου μέσω ερωτηματολογίων οι καταναλωτές ενημερώνονται σχετικά με τη νέα αυτή τάση και με την συνεισφορά της στην προστασία του περιβάλλοντος και στην προσπάθεια μείωσης των απορριφθέντων τροφίμων.
Επιπλέον δίνουν τις απαντήσεις τους σε ερωτήσεις που μελετούν τη νεοφοβία καθώς και τα κριτήρια με τα οποία κάνουν τις αγορές τροφίμων τους. Τέλος, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν σε αγορά τροφίμων με αναβαθμιστικά ανακυκλωμένα συστατικά και δίνουν τιμή σε ευρώ στην οποία θα τα αγόραζαν. Τα πρωτογενή ευρήματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι, εντός του επιλεγμένου δείγματος, η βιώσιμη φύση των ανακυκλωμένων προϊόντα συμβάλλει μόνο εν μέρει στην πρόθεση αγοράς. Άλλοι παράγοντες, όπως η ποιότητα των προϊόντων, η γεύση και η τιμή τους βρέθηκαν να σχετίζονται. Η μελέτη αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως αφετηρία για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την στάση απέναντι σε τρόφιμα με ανακυκλωμένα συστατικά στην Ελλάδα.
The purpose of this study is to determine the response of Greek consumers to the new trends of industries to produce food with upcycled ingredients. Given the lack of information about these type of foods in Greece, references of literature have been mentioned in order to obtain information about the attitude of consumers in other countries as well as the willingness to pay for them. This study uses a qualitative method, where through questionnaires consumers are informed about this new trend and its contribution to the protection of the environment and the effort to reduce discarded food. In addition, they provide answers to questions that study neophobia as well as the criteria by which they make their food purchases.
Finally, they are asked to answer questions regarding the purchase of food with upgraded recycled ingredients and give a price in euros at which they would buy them. The primary findings of this study show that, within the selected sample, the sustainable nature of the upcycled products only partially contributes to the purchase intention. Other factors such as product quality, taste and price were found to be related. This study can serve as a starting point for further research on attitudes towards food with recycled ingredients in Greece.