Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η παρουσίαση του επιχειρηματικού
σχεδίου μιας εταιρείας με επωνυμία «The magic of Kiwifruit» το οποίο έγκειται στην
υλοποίηση αγροτικής μονάδας παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας πράσινου και
κίτρινου ακτινιδίου στον νομό Πιερίας. Παρουσιάζεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο
στοιχειοθετημένο με εμπορικά δεδομένα. Αρχικά πραγματοποιείται ανάλυση του
κλάδου των οπωροκηπευτικών, στον οποίο ανήκει το προϊόν. Επιπλέον εξετάζεται το
εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και η στρατηγική Μάρκετινγκ
της επιχείρησης. Συγκεκριμένα στο εξωτερικό περιβάλλον αναλύεται το μακρό περιβάλλον , Πολιτικό, Οικονομικό, Κοινωνικό και Τεχνολογικό (P.E.S.T. Analysis)
που διαφαίνεται πως η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής έχει
θετικό αντίκτυπο στον κλάδο των οπωροκηπευτικών και το μικρό- περιβάλλον της
επιχείρησης (Porter Analysis), που διαπιστώνεται πως η σχετικά εύκολη εισαγωγή μιας
επιχείρησης στον κλάδο και ο υψηλός ανταγωνισμός εντός αυτού, είναι δύο
παράγοντες οι οποίοι δεν επηρεάζουν σημαντικά την συγκεκριμένη επιχείρηση.
Επίσης, παρουσιάζονται τα δυνατά και αδύναμα σημεία, οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι
μιας τέτοιας επαγγελματικής κίνησης (S.W.O.T. Analysis) σε επίπεδο κλάδου και σε
επίπεδο επιχείρησης. Στο εσωτερικό περιβάλλον αναλύεται το προϊόν της επιχείρησης,
τα χαρακτηριστικά τους και οι ιδιότητες τους. Στόχος αποτελεί η καλύτερη κατανόηση,
η ανάλυση και η παρουσίαση του οικονομικού σχεδιασμού της επένδυσης αυτής.
The subject of this diploma is to present a business plan of a company named «The
Magic of Kiwifruit» which examines the production of an agricultural unit to packaging,
merchandising, and marketing of green and yellow Kiwifruit around Pieria. More
specifically a business plan based on empirical data is being studied. Initially, there is
an analysis of the fruit sector in which these products belong. In addition, the
company’s external, and internal environments and strategic marketing plan are
examined. In particular, the external environment analyzes the macro-environment,
political, Economic, Social, and Technological (P.E.S.T Analysis) which shows that
the shift of consumers towards a healthier way of life has a positive impact on the fruit
sector. The analysis of the microenvironment of the enterprise (Porter Analysis), shows
that the relatively easy entry introduction of a company into the industry and the high
competition within it, are two factors that do not significantly affect the specific
business. Last but not least, this thesis presents the strengths and weaknesses,
opportunities, and risks of such a professional movement (S.W.O.T. Analysis) at the
sector and company level. In the internal environment are analyzed the company's
products, their characteristics, and properties. The aim is to better understand, analyze
and present the financial planning of this investment.
Keywords:Agricultural production, Pieria, Marketing, Kiwi