Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της προθυμίας πληρωμής του
ελληνικού καταναλωτικού κοινού σχετικά με εμπορεύσιμα παράγωγα καλλιεργημένου κρέατος, τα
οποία αποτελούν προϊόντα κυτταρικής γεωργίας. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία εξετάζει
την προθυμία αγοράς μοσχαρίσιας μπριζόλας παραγόμενης σε βιοαντιδραστήρα.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας συλλέχθηκαν δεδομένα από 210 ερωτηματολόγια, σε χρονικό
διάστημα δύο μηνών, από τις 26 Ιουνίου μέχρι τις 28 Ιουλίου. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε
στην πλατφόρμα Google Forms και η διανομή του έγινε ηλεκτρονικά σε τυχαίο δείγμα Ελλήνων
πολιτών. Για την περιγραφική και οικονομετρική ανάλυση των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε το
στατιστικό πρόγραμμα SPSS 26.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η μέση προθυμία πληρωμής για 450 γραμμάρια καλλιεργημένης
μπριζόλας σε βιοαντιδραστήρα είναι 2,12€ χαμηλότερη από αυτή των 450 γραμμαρίων συμβατικής
μοσχαρίσιας μπριζόλας. Από την ανάλυση των δεδομένων επίσης φάνηκε πως οι παράγοντες που
επηρεάζουν την αγορά της συμβατικής μοσχαρίσιας μπριζόλας είναι το πόσο φρέσκια είναι και η
ποιότητα της, ενώ σε λιγότερο βαθμό επηρεάζουν η συσκευασία και οι πληροφορίες της ετικέτας.
The purpose of this postgraduate research is to investigate the Greek consumers’ willingness to
pay for goods derived from cultured meat, which are products of cellular agriculture. More
specifically, this paper examines the willingness to purchase beef steak produced in a bioreactor.
To conduct this research, data was collected from 210 questionnaires, over a period of two
months, from June 26 to July 28. The questionnaires were created on the Google Forms platform
and distributed online to a random sample of Greek citizens. For the descriptive and econometric
analysis of the data, the statistical program SPSS 26 was used.
The results showed that the average willingness to pay for 450 grams of bioreactor cultured steak
is 2,12€ less than that of 450 grams of conventional beef steak. From the analysis of the data, it
also appeared that the most important factors affecting the market of conventional beef steak were
how fresh it is and its quality, while less important factors where its packaging and the label’s
information.