Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά την συμπεριφορά του καταναλωτή ως προς ένα νέο είδος εμπρόσθιας διατροφικής ετικέτας με την ονομασία Nutri-score επάνω στο τρόφιμο Φέτα Π.Ο.Π. Γίνονται σαφείς οι έννοιες «διατροφική ετικέτα Nutri-score» και πως λειτουργεί σύμφωνα με τα διατροφικά στοιχεία του τροφίμου κυρίως της φέτας.
Η ετικέτα Nutri-score, είναι μια χρωματική κωδικοποιημένη διαβαθμισμένη κλίμακα πέντε γραμμάτων που προσφέρει άμεσα στον καταναλωτή μια ενιαία αξιολόγηση της διατροφικής ποιότητας του τρόφιμού ή ποτού.
Ο στόχος της έρευνας επιτυγχάνεται μέσα από ένα ερωτηματολόγιο 15 ερωτήσεων το οποίο δημιουργήθηκε με σκοπό την εύρεση αποτελεσμάτων συμπεριφοράς του καταναλωτή, το συνολικό δείγμα ήταν 442 άτομα και απαντήθηκε διαδικτυακά.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι ότι παρόλο που το μεγαλύτερο ποσοστό δεν γνώριζε την διατροφική ετικέτα Nutri-score, θα ήθελε να υπάρχει στα τρόφιμα, διότι ύστερα από έναν σύντομο ορισμό που δόθηκε μέσα στο ερωτηματολόγιο, φάνηκε να εξυπηρετεί τον καταναλωτή λόγο της απλής και κατανοητής μορφής της.
Επίσης υπήρχαν ερωτήματα για την γενική άποψη του καταναλωτή σχετικά με τις διατροφικές ετικέτες όπου φάνηκε σε μεγάλο ποσοστό να είναι χρήσιμες για την ενημέρωση του αλλά και την βελτίωση της διατροφής του.
Η Φέτα Π.Ο.Π. είναι ένα από τα πιο απαραίτητα τρόφιμα για το ελληνικό τραπέζι και έχει μεγάλη κατανάλωση μηνιαίως, το πιο σημαντικό αποτέλεσμα της έρευνας ήταν ότι η φέτα που φέρει την διατροφική σήμανση μέσα από την ετικέτα Nutri-score επηρεάζει την συμπεριφορά του καταναλωτή καθώς μειώνεται η προθυμία αγοράς με αποτέλεσμα λιγότερη κατανάλωση της Φέτας Π.Ο.Π.
This thesis investigates the consumer's behavior towards a new type of front nutrition label called Nutri-score, on the food product Feta PDO. The concepts of "Nutri-score nutrition label" and how it works according to the nutritional data of the food product, mainly feta, are made clear.
The Nutri-score label is a color-coded five-letter graduated scale that provides the consumer with a single assessment of the nutritional quality of the food or drink.
The objective of the research is achieved through a 15-question questionnaire which was created in order to find consumer behavioral results, the total sample was 442 people and was answered online.
The main findings of the survey are that although the majority did not know the Nutri-score nutrition label, they would like it to be on food, because after a brief definition given in the questionnaire, it seemed to serve the purpose of the Nutri-score label.
There were also questions about the general consumers’ opinion about nutrition labels which seemed to be very useful for informing them and improving their diet.
Feta PDO is one of the most essential foods of the ‘’Greek table’’ and has a high monthly consumption, the most important result of the research was that feta cheese bearing the nutritional label through the Nutri-score label affects the consumer's behavior since the willingness to buy is reduced resulting in less consumption of Feta PDO.