HEAL DSpace

Μελέτη προθυμίας πληρωμής για μέλι με πιστοποίηση αυθεντικότητας

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Βασιλόπουλος, Αχιλλέας el
dc.contributor.author Κουράση, Μαργαρίτα Α. el
dc.date.issued 2023-02-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/7773
dc.description.abstract Το μέλι είναι ένα προϊόν με ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα, καθώς διαθέτει μεγάλο αριθμό κυψελών, εξάγει μεγάλες ποσότητες στο εξωτερικό, αλλά σημειώνει και μεγάλη κατανάλωση εγχώρια. Ένα από τα προβλήματα που παρατηρούνται και στην Ε.Ε. και στην Ελλάδα είναι η νοθεία του μελιού, με μέλι από χώρες όπως η Κίνα, η Αργεντινή και το Μεξικό. Τα παράνομα εισαγόμενα μέλια είναι πιθανόν να περιέχουν παράνομες και επικίνδυνες ουσίες και υψηλά ποσοστά υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων. Επομένως, η κατανάλωσή τους κρίνεται επικίνδυνη. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία είχε ως σκοπό την εύρεση της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για μέλι με πιστοποίηση αυθεντικότητας. Για την επίτευξη της διερεύνησης αυτής, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο περιελάμβανε τα τέσσερα πιο δημοφιλή σε πωλήσεις μέλια της ελληνικής αγοράς. Στο ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκαν 12 υπο-ερωτηματολόγια, στα 6 εκ των οποίων οι ερωτηθέντες είχαν ενημερωθεί πρωτίστως για το τι είναι η νοθεία στο μέλι μέσω ενός σύντομου κειμένου, ενώ από τα υπόλοιπα 6 έλειπε αυτή η πληροφόρηση. Επιπλέον, σε κάθε υπο-ερωτηματολόγιο δύο από τα τέσσερα μέλια έφεραν πιστοποίηση αυθεντικότητας και η τιμή τους ήταν προσαυξημένη κατά 5%, 15% και 20% σε σχέση με την τιμή που έχουν στην αγορά. Επίσης, στο ερωτηματολόγιο υπήρχαν ερωτήσεις για τη διερεύνηση των πιθανών παραγόντων που μπορεί να επηρεάζουν την προθυμία πληρωμής. Η συλλογή των δεδομένων διήρκησε από τις 22 Ιουλίου 2022 έως τις 28 Ιουλίου 2022 και το ερωτηματολόγιο αναρτήθηκε ως σύνδεσμος σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και συμπληρώθηκε από τυχαίο δείγμα ατόμων. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης προέκυψε ότι για την αγορά ενός μελιού τον πιο σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το brand name. Για αυτόν το λόγο, η πληροφόρηση για την νοθεία του μελιού και η πληροφόρηση για την αυθεντικότητα ενός μελιού, θα πρέπει να εξετάζονται ξεχωριστά, ανά brand name. el
dc.description.abstract Honey is a product of particular importance for Greece, as it has a large number of hives, exports large quantities abroad, but also has a large consumption domestically. One of the problems observed in both the EU and Greece is the adulteration of honey, with honey from countries such as China, Argentina and Mexico. Illegally imported honeys are likely to contain illegal and dangerous substances and high levels of pesticide residues. Therefore, their consumption is considered dangerous. This thesis aimed to find out the willingness of consumers to pay for authenticated honey. To achieve this investigation, a questionnaire was created, which included the four most popular honeys sold in the Greek market. In the questionnaire, 12 sub-questionnaires were created, in 6 of which the respondents were primarily informed about what honey adulteration is through a short text, while the remaining 6 lacked this information. In addition, in each sub-questionnaire two of the four honeys carried a certification of authenticity, and their price was increased by 5%, 15% and 20% compared to the market price. There were also questions in the questionnaire to explore possible factors that might influence willingness to pay. Data collection ran from 22 July 2022 to 28 July 2022 and the questionnaire was posted as a link on social media platforms and completed by a random sample of individuals. The results of the analysis showed that the brand name plays the most important role in the purchase of honey. For this reason, information on the adulteration of honey and information on the authenticity of a honey should be considered separately for each brand name. en
dc.language.iso el el
dc.subject Προθυμία πληρωμής el
dc.subject Μέλι el
dc.subject Αυθεντικότητα el
dc.subject Νοθεία el
dc.subject Willingness to pay en
dc.subject Honey en
dc.subject Laundering en
dc.subject Authentic en
dc.subject Food fraud en
dc.title Μελέτη προθυμίας πληρωμής για μέλι με πιστοποίηση αυθεντικότητας el
dc.title.alternative Consumers' willingness to pay for authentic honey en
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account