Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τη σχέση των Ελλήνων αγροτών με το ηλεκτρονικό εμπόριο, και πιο συγκεκριμένα εστιάζεται στη διερεύνηση της διαδικτυακής αγοραστικής συμπεριφοράς των Ελλήνων αγροτών όσον αφορά στην αγορά γεωργικών εισροών.
Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά παρουσιάζονται βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως οι ορισμοί και οι τύποι του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται σύντομη ιστορική αναδρομή για την εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Έπειτα, η εργασία εστιάζεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο για τον αγροτικό τομέα, παρουσιάζοντας τα οφέλη που προσφέρει, τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή του, τους παράγοντες ανταγωνισμού, καθώς και σχετικά στατιστικά στοιχεία.
Ακόμη, παρουσιάζεται εμπειρική έρευνα που μελετά τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων αγροτών. Στην έρευνα συμμετείχε δείγμα 151 αγροτών από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται πως οι αγρότες γνωρίζουν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικού υπολογιστή και έξυπνα κινητά τηλέφωνα, ενώ είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών χρηματικών συναλλαγών. Ωστόσο, δεν επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές αγροτικών εφοδίων, αλλά τα φυσικά καταστήματα. Ενώ θεωρούν ότι οι αγορές μέσω διαδικτύου εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο και είναι βολικές, ωστόσο διστάζουν να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές παραγγελίες. Η περίοδος του Covid-19 τους ώθησε να κάνουν περισσότερες αναζητήσεις μέσω διαδικτύου αλλά και να προβούν σε αγορές μέσω αυτού.
Επιπλέον, η συνολική διαδικτυακή συμπεριφορά των αγροτών για αγορές μέσω του διαδικτύου, δεν επηρεάζεται από το φύλο και το επίπεδο εκπαίδευσης των ερωτηθέντων. Όσον αφορά στην ικανοποίηση των αγροτών από αγορές μέσω διαδικτύου, δεν επηρεάζεται από το φύλο και το επίπεδο εκπαίδευσης. Όσον αφορά στην ευκολία για αγορές μέσω διαδικτύου, υπάρχει αρνητική συσχέτιση με την ηλικία των ερωτηθέντων, ενώ αντιθέτως υπάρχει θετική συσχέτιση με το επίπεδο εκπαίδευσής. Επίσης φαίνεται πως το φύλο και η ηλικία δεν επηρεάζουν τη πρόθεσή τους για αγορές μέσω διαδικτύου μελλοντικά.
The purpose of this research is to study the relationship of Greek farmers with e-commerce, and more specifically focuses on the investigation of the online purchasing behavior of Greek farmers regarding the purchase of agricultural inputs.
In this context, basic concepts of e-commerce, such as the definitions and types of e-commerce, are first presented. Then, a brief historical review of the evolution of e-commerce takes place. Then, the work focuses on e-commerce for the agricultural sector, presenting the benefits it offers, the factors that affect its development, the factors of competition, as well as relevant statistics.
In addition, empirical research is presented that studies the online purchasing behavior of Greek farmers. A sample of 151 farmers from all over Greece participated in the survey. According to the results of the survey, it seems that farmers know how to use a computer and smartphones, while they are familiar with the internet and making electronic money transactions. However, they do not choose the internet for buying agricultural supplies, but physical stores. While they find online shopping to be valuable time and convenient, they are reluctant to place online orders. The Covid-19 period has prompted them to do more online searches and to make purchases through it.
In addition, the overall online behaviour of farmers for online purchases is not affected by the gender and level of education of the respondents. When it comes to farmers' satisfaction with online shopping, it is not affected by gender and level of education. Regarding the convenience of shopping online, there is a negative correlation with the age of the respondents, while on the contrary there is a positive correlation with the level of education. It also seems that gender and age do not affect their intention to shop online in the future.