Η ενσωμάτωση των σύγχρονων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τεχνολογιών στη στρατηγική των επιχειρήσεων αποτελεί πλέον μονόδρομο ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα και την βιωσιμότητά τους. Η ηλεκτρονική μάθηση αποτελεί ένα σύγχρονο μοντέλο εκπαίδευσης και κατάρτισης των εργαζομένων, το οποίο έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε αρκετές επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εστιάσει στη μελέτη της σχέσης μεταξύ της ηλεκτρονικής μάθησης και της εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά παρουσιάζονται βασικές έννοιες που αφορούν στην ηλεκτρονική μάθηση και την εργασιακή ικανοποίηση. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται εμπειρική έρευνα με τη κατάλληλου ερωτηματολογίου σε δείγμα 184 εργαζομένων σχετικά με την επίδραση της ικανοποίησή τους από την ηλεκτρονική μάθηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύονται με τη χρήση του προγράμματος SPSS.
Σύμφωνα με τα κύρια ευρήματα της έρευνας, η ηλεκτρονική μάθηση και η εργασιακή ικανοποίηση δεν εμφανίζουν διαφορές στα διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων (φύλο, εκπαίδευση, εργασιακή κατάσταση, ηλικία). Συγκεκριμένα, η εργασιακή ικανοποίηση επηρεάζεται από την ηλεκτρονική μάθηση, καθώς οι δύο αυτές μεταβλητές έχουν στατιστικά σημαντική σχέση. Επιπρόσθετα, η διεπαφή του χρήστη με τα συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης αλλά και η σχέση του με το περιεχόμενο τους, αποτελούν δύο μεταβλητές οι οποίες επηρεάζουν άμεσα την εργασιακή ικανοποίηση των χρηστών.
The integration of modern Information Technologies and Technologies into the strategy of countries is now a one-way street to maintain their competitiveness and sustainability. E-learning is a modern model of employee education and training, which has started to be activated in some companies and organizations.
The purpose of this paper is to focus on the study of the relationship between e-learning and the work ability of product workers. In this context, basic concepts related to e-learning and job satisfaction are initially presented. Then, the application of empirical research with the appropriate questionnaire to a sample of 184 employees on the effect of their satisfaction with e-learning. The results of the research are analyzed using the SPSS program.
According to the main findings of the research, e-learning and job satisfaction do not show differences in the different demographic characteristics of the respondents (gender, education, work status, age). Specifically, job satisfaction is affected by e-learning, as these two variables have a statistically significant relationship. Additionally, the user's interface with e-learning systems and their relationship with their content are two variables that directly affect the job satisfaction of users.