Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι να μελετηθούν και να αναλυθούν οι προτιμήσεις των καταναλωτών ως προς τις επικοινωνιακές προσεγγίσεις και τακτικές των εταιρειών για τα συσκευασμένα τρόφιμα, καθώς και πως επηρεάζουν την απόφαση τους ως προς την αγορά. Με βάση την βιβλιογραφία, γίνονται σαφείς οι έννοιες του Marketing, της αγοραστικής συμπεριφοράς καταναλωτή, των επικοινωνιακών τακτικών αλλά και της πιστότητας των πελατών. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μέθοδος μέσω ερωτηματολογίου, με δείγμα 239 καταναλωτών, καθώς και ποιοτική μέθοδος με προσωπική συνέντευξη, η οποία πραγματοποιήθηκε με μέλος εταιρείας συσκευασμένων τροφίμων.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας, δείχνουν πως οι καταναλωτές προτιμούν ως επικοινωνιακή τακτική για τα συσκευασμένα τρόφιμα, κυρίως την γευστική δοκιμή στο κατάστημα και την επικοινωνία μέσω του site της εταιρείας και το Instagram, ενώ όσον αφορά τις επικοινωνιακές προσεγγίσεις, φάνηκε πως προτιμούν περισσότερο την χιουμοριστική αλλά και φιλική προσέγγιση. Επιπλέον, σημαντικό δείχνει το γεγονός ότι οι καταναλωτές επηρεάζονται από τις επικοινωνιακές τακτικές για την απόφασή τους για το συσκευασμένο τρόφιμο, ωστόσο όχι σε βαθμό που να τους κάνει να αλλάξουν γνώμη για το προϊόν.
The purpose of this thesis is to study and analyze consumer preferences regarding the communication approaches and tactics of companies for packaged foods, as well as how they affect their decision to buy. Based on the literature, the concepts of Marketing, consumer purchasing behavior, communication tactics and customer loyalty become clear. In order to achieve the objectives of the research, a quantitative method was used through a questionnaire, with a sample of 239 consumers, as well as a qualitative method with a personal interview, which was carried out with a member of a packaged food company.
The main findings of the research show that consumers prefer as a communication tactic for packaged food, mainly the taste test in the store and communication through the company's site and Instagram, while in terms of communication approaches, it appeared that they prefer more the humorous but also a friendly approach. Furthermore, it shows that consumers are influenced by communication tactics in their decision about packaged food, but not to the extent that it makes them change their mind about the product.