Η ευρεία κατανάλωση των τροφών με βάσει το κρέας, δεν επηρεάζει αρνητικά την υγεία του ατόμου αλλά σχετίζεται έντονα με την ραγδαία κλιματική αλλαγή. Παράλληλα, η πολυπλοκότητα του σύγχρονου περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τις πολλές ώρες εργασίας του σύγχρονου ατόμου έχουν στρέψει μεγάλη μερίδα καταναλωτών στις αλυσίδες γρήγορου φαγητού. Πολλοί ερευνητές μελετούν την αύξηση της κατανάλωσης έτοιμου φαγητού , την αύξηση της παραγωγής τροφίμων με σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες του αυξανόμενου πληθυσμού σε συνδυασμό με τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν τόσο στην υγεία του ατόμου όσο και στο περιβάλλον.
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην μελέτη της συμπεριφοράς του σύγχρονου καταναλωτή στην ελληνική αγορά και τους παράγοντες που καθορίζουν τις διατροφικές του συνήθειες. Ακόμα, παρουσιάζει τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού και την στροφή του ατόμου σε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Για την καλύτερη κατανόηση των διατροφικών τάσεων του σύγχρονου ατόμου μελετήσαμε την περίπτωση της KFC και την υιοθέτηση πιο υγιεινών προϊόντων στο μενού της.
Τέλος , πραγματοποιήθηκε έρευνα σε μερίδα καταναλωτών αναφορικά με την προθυμία αγοράς αλλά και πληρωμής για προϊόντα Plant-Based στα εστιατόρια KFC της Αττικής στην οποία συνολικά συμμετείχαν 203 άτομα.
Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται με χρήση διαγραμμάτων και περιγραφικής στατιστικής και έγινε επεξεργασία τους και με το πρόγραμμα STATA , όπου για την οικονομετρική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε ένα οικονομετρικό μοντέλο παλινδρόμησης διαστημάτων (Interval regression model).
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η μέση προθυμία πληρωμής για το προϊόν “Crispy Strips” είναι 4,11€ και για το προϊόν “Twister” είναι 4€. Ωστόσο, καμία από τις μεταβλητές δεν είναι στατιστικά σημαντική για να μπορέσουν να αναλυθούν περαιτέρω οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση των προϊόντων αυτών.
The widespread consumption of meat-based foods does not negatively affect the health of individuals but is strongly related to rapid climate change. At the same time, the complexity of the modern environment coupled with the long working hours of the modern individual have turned a large portion of consumers to fast food chains. Many researchers are studying the increase in the consumption of convenience food, the increase in food production to meet the needs of the growing population coupled with the negative effects on both the health of the individual and the environment.
This paper aims to study the behavior of the modern consumer in the Greek market and the factors that determine their eating habits. It also presents fast food chains and the shift of the individual to healthier eating habits. To better understand the dietary trends of the modern individual, the case of KFC was studied and the adoption of healthier products in KFC’s menu. Finally, a survey was conducted among a portion of consumers regarding their willingness to buy and pay for Plant Based products at KFC Restaurants and the results are analyzed using diagrams and descriptive statistics.
Lastly, a survey was conducted among a portion of consumers regarding the willingness to buy and pay Plant-Based products at KFC restaurants in Attica in which a total of 203 people participated.
The results are presented using charts and descriptive statistics and were processed with the STATA program, where an interval regression model was used for the econometric analysis.
The results showed that the average willingness to pay for the “Crispy Strips” product is €4.11 and for the “Twister” product it is €4. However, none of the variables are statistically significant to be able to further analyze the factors affecting the demand of these products.