Η συνολική αξία πώλησης των γεωργικών προϊόντων & τροφίμων με Γ.Ε. ήταν 74,76 δισ € που αντιστοιχεί στο 7% του συνόλου των τομέων τροφίμων και ποτών στην Ε.Ε.. Η αξία πώλησης των προϊόντων με Γ.Ε. ήταν 2,23 φορές υψηλότερη σε σχέση με την ίδια ποσότητα προϊόντων που δεν είχαν την Γ.Ε.. Τα τυριά αποτελούν τον πιο σημαντικό τομέα όσον αφορά την αξία πωλήσεων και καταλαμβάνουν το 39%. Επίσης αντιπροσώπευαν το 44% των συνολικών εξαγωγών προς χώρες εκτός Ε.Ε.. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της Ε.Ε. όσον αφορά τον αριθμό τροφίμων Γ.Ε., αλλά κατέχει μόλις το 5% της ευρωπαϊκής αγοράς σε αξία πωλήσεων. Η Ελλάδα έχει χαμηλό δείκτη « %αξίας πωλήσεων/ % αριθμό Γ.Ε.». Τα τυριά καταλαμβάνουν με διαφορά την πρώτη θέση στην συνολική αξία πωλήσεων. Η Ελλάδα έχει πλούσια τυροκομική παράδοση και μέχρι τώρα έχει κατοχυρώσει 22 τυριά με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης. Από το σύνολο κυρίαρχη θέση κατέχει το τυρί Φέτα. Η Φέτα αποτελεί έναν από τους καλύτερους πρεσβευτές της ποιότητας και αναγνωρισιμότητας των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, συμβάλλοντας προσθήκη προστιθέμενης αξίας που απολαμβάνουν οι παραγωγοί, αλλά και οι επιχειρήσεις. Τα υπόλοιπα τυριά ακόμα και αν παράγονται σε σχετικά μικρές ποσότητες, σε τοπικό/περιφερειακό επίπεδο, μπορούν να αποβούν ένας ισχυρός παράγοντας για την ανάπτυξη της Ελλάδας με πολλαπλά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Ο σκοπός της μελέτης είναι να καταγραφεί η υφιστάμενη κατάσταση, να εντοπιστούν τα δυνατά και αδύνατα σημεία των τυριών δίνοντας προοπτικές με σκοπό να αυξηθεί η παραγωγή και η προστιθέμενη αξία τους.
The total sales value of agricultural products & foodstuffs with G.E. was €74.76 billion, which corresponds to 7% of the total food and beverage sectors in the EU. The sales value of GI products it was 2.23 times higher than the same amount of products that did not have the GI. Cheeses are the most important sector in terms of sales value, occupying 39%. They also represented 44% of total exports to countries outside the EU. Greece is in 5th place among the 28 member states of the EU. in terms of the number of GM foods, but holds just 5% of the European market in terms of sales value. Greece has a low "% sales value/% G.E. number" index. Cheeses occupy by far the first place in total sales value. Greece has a rich cheese-making tradition and has so far registered 22 cheeses with a Protected Designation of Origin. Out of the total, Feta cheese occupies a dominant position. Feta is one of the best ambassadors of the quality and recognition of Greek products abroad, contributing to the added value that producers and businesses enjoy. The rest of the cheeses, even if they are produced in relatively small quantities, at a local/regional level, can be a strong factor for the development of Greece with multiple economic, social and environmental benefits. The purpose of the study is to record the current situation, to identify the strong and weak points of the cheeses, giving perspectives in order to increase their production and added value.