Σήμερα, στον ‘’κόσμο’’ του λιανεμπορίου τροφίμων υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός, αφού
όχι μόνο προστίθενται ολοένα και περισσότερες εταιρείες, αλλά και οι ήδη υπάρχουσες χρόνο
με το χρόνο επενδύουν περισσότερα χρήματα για να μπορέσουν να κρατήσουν τα μερίδια σε
ίδιο ή υψηλότερο επίπεδο. Για τον λόγο αυτό, δημιουργήθηκε η παρούσα μεταπτυχιακή
εργασία η οποία επιχειρεί να αξιολογήσει την σημαντικότητα των κυριότερων παραγόντων που
επηρεάζουν το καταναλωτικό κοινό, κατά την επιλογή αλυσίδας Super Market. Παράλληλα, ως
προς αυτούς τους παράγοντες αναλύεται και αξιολογείται η εταιρία λιανικής τροφίμων ΑΒ
Βασιλόπουλος. Για την ανάλυση των προαναφερθέντων παραγόντων, πραγματοποιήθηκε
πρωτογενής έρευνα στην οποία συμμετείχαν 208 τυχαία άτομα, τα οποία απάντησαν σε 26
ερωτήσεις κλειστού τύπου. Τα δεδομένα που προέκυψαν, χρησιμοποιήθηκαν για στατιστική
ανάλυση μέσω ενός μοντέλου probit. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι κυριότεροι παράγοντες
που επηρεάζουν το καταναλωτικό κοινό για την επιλογή ενός super market είναι σε πόση
απόσταση βρίσκεται αυτό από το σπίτι τους και οι τιμές των προϊόντων, ενώ οι παράγοντες
καινοτομία, ποικιλία και εξυπηρέτηση πελατών δεν παρουσιάστηκαν στατιστικά σημαντικοί.
Τέλος, από τα δημογραφικά στοιχεία, προέκυψε το αποτέλεσμα πως υπάρχει μία τάση οι
καταναλωτές με χαμηλό ετήσιο εισόδημα να μην επιλέγουν την ΑΒ για τις αγορές τους.
Nowadays, there is tremendous competition in the retail food market, not only due to new
Super Market companies entering the market, but also due to existing ones increasing their
investment in order to maintain their market share or increase it further. For this reason, it was
created this research, which tries to evaluates the significant factors that impact consumers
when choosing which Supermarket chain to make their purchase. At the same time, AB
Vasilopoulos a retail food company, is analyzed through these factors. For these factors
analysis, it was created primary research, that took part 208 people and answered in 26
questions. The data that came up, used in a statistic analysis trough a probit model. The results
showed that the main factors influencing peoples in choosing a super market are the distance
from home and the products’ prices. On the other hand the factors variety, customer service
and innovation are not statistically important. Finally, from demographics, it came out that there
is a tendency of people with low yearly income, not choosing AB Vasilopoulos.