Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά το Δήμο Κιλκίς και τις δυνατότητές του ως τουριστικό πόλο έλξης σε ορισμένες τουριστικές αγορές.
Ξεκινώντας με την ανάλυση τριών αγορών και πιο συγκεκριμένα των οικογενειακών τουριστών, των πολιτιστικών τουριστών και των αγροτουριστών βρέθηκαν διάφορα χαρακτηριστικά όπως, τα κίνητρα που έχουν για να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι, τι αναζητούν πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από ένα ταξίδι. Ακόμη, αναλύθηκαν τα προφίλ των τουριστών και στις τρεις κατηγορίες, όπως και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση προσφοράς, δηλαδή ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά και οι υπηρεσίες που προσφέρει ο προορισμός «Κιλκίς». Έγινε ανάλυση των χώρων εστίασης, των χώρων διαμονής, των αξιοθέατων, των αναγκαίων υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων. Το ίδιο ακολουθήθηκε ταυτόχρονα και για την ψηφιακή ανάλυση του προορισμού όσον αφορά την ηλεκτρονική παρουσία της περιοχής.
Τέλος, συνοψίστηκαν όλες οι πληροφορίες τόσο της τουριστικής αγοράς όσο και της προσφοράς, και μέσα από τη SWOT ανάλυση που περιέχει τα δυνατά, τα αδύνατα σημεία, τις ευκαιρίες και τις απειλές, καταλήγουμε σε προτάσεις μάρκετινγκ 2ου και 3ου επιπέδου, που αφορούν το Δήμο Κιλκίς και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί η περιοχή να βελτιωθεί σε τουριστικό επίπεδο.
This diploma thesis concerns the Municipality of Kilkis and its potential as a tourist attraction in some tourist markets.
Starting with the analysis of three markets and more specifically family tourists, cultural tourists and agritourists, various characteristics were found such as, the motivations they have, to make a trip, what they are looking for before, during and after a trip. Furthermore, the profiles of tourists in all three categories were analyzed, as well as their demographic characteristics.
Then an offer analysis was carried out, i.e., what are these characteristics and services offered by the destination "Kilkis". An analysis was made of the catering establishments, the accommodations, the sights, the necessary services, and the activities. The same was followed at the same time for the digital analysis of the destination in terms of the electronic presence of the area.
Finally, all the information of both the tourism market and the offer was summarized, and through the SWOT analysis that contains the strengths, weaknesses, opportunities and threats, we come up with marketing proposals of the 2nd and 3rd level, concerning the Municipality of Kilkis and the way in which the area can be improved at the tourist level.