Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η επίδραση του Instagram στην εικόνα σώματος του ατόμου, στην αυτοεκτίμησή του καθώς και στη διαταραγμένη πρόσληψη τροφής. Αρχικά, θα πραγματοποιηθεί βιβλιογραφική ανασκόπηση για την οριοθέτηση του θέματος και τη διαμόρφωση των ερευνητικών στόχων. Οι ερευνητικοί στόχοι θα επιτευχθούν με τη συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών πρωτογενών δεδομένων. Συγκεκριμένα, στην πρωτογενή ποσοτική έρευνα συμμετείχαν 348 άτομα που συμπλήρωσαν ένα ολιγόλεπτο ερωτηματολόγιο. Τα άτομα αυτά διέθεταν ενεργό λογαριασμό στο Instagram και είχαν συμπληρώσει το 18ο έτος ηλικίας τους. Επίσης, στην ποιοτική έρευνα έλαβαν μέρος 8 άτομα νεαρής ηλικίας για την πληρέστερη κατανόηση του υπό μελέτη θέματος. Στη συνέχεια, ακολουθούν οι αναλύσεις των πρωτογενών δεδομένων για την εύρεση συσχετίσεων μεταξύ των μεταβλητών καθώς και διαφοροποιήσεων με γνώμονα το φύλο, την ηλικιακή κατηγορία, τον ημερήσιο καταναλισκόμενο χρόνο στο Instagram και το δείκτη μάζας σώματος. Συγχρόνως, μελετάται η άποψη των ερωτηθέντων σχετικά με τα προτεινόμενα μέτρα εξάλειψης του φαινομένου. Έπονται τα δευτερογενή δεδομένα ώστε να επιτευχθούν συγκρίσεις με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας.
Η εργασία ολοκληρώνεται με τη γενικότερη συνεισφορά της στην ακαδημαϊκή και την επιχειρηματική κοινότητα, τους περιορισμούς της έρευνας καθώς και τις προτάσεις για μεταγενέστερες μελέτες.
The purpose of this study is to investigate the effect of Instagram on body image, self-esteem, and eating disorders. First of all, a bibliographic review will be carried out to define the topic and form the research objectives. The research objectives will be achieved by collecting quantitative and qualitative primary data. In particular, 348 people participated in the primary quantitative survey by completing a short questionnaire. These individuals had an active Instagram account and were over 18 years of age. Also, 8 young people took part in the
qualitative research for a more complete understanding of the subject under study. Subsequently, analyzes of the raw data are conducted in order to find correlations between variables as well as differences based on gender, age group, daily time spent on Instagram, and
body mass index. This is followed by the examination of the respondents ’ opinion, regarding the proposed measures, in order to eliminate the phenomenon. Then, secondary data follow, so
as to achieve comparisons with primary research results. The paper
ends with its general contribution to the academic and business community, the limitations of the research as well as suggestions for further studies.