Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία είχε ως στόχο την διερεύνηση και την διαμόρφωση διαφορετικών καταναλωτικών προφίλ ατόμων για διάφορες ποικιλίες ελληνικού μελιού. Στα πλαίσια της έρευνας πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την προθυμία πληρωμής και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σύμφωνα με παράγοντες που καθοδηγούν τις προτιμήσεις τους σε ελληνικά μέλια διάφορων brand. Επιπροσθέτως, έγινε μελέτη με παρουσία οικονομικών στοιχείων της παραγωγής του μελιού και σε εισαγωγές και εξαγωγές τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Εν συνεχεία, βασιζόμενοι σε βιβλιογραφικά στοιχεία ανασκοπήσεων δημιουργήθηκε το ερωτηματολόγιο, μικρής χρονικής διάρκειας, στο οποίο συλλέχθηκαν μέσω φυσικής παρουσίας και μέσω διαδικτύου 339 τυχαία δείγματα καταναλωτών σε διαφορετικά σουπερμάρκετ διάφορων περιοχών του Νομού Αττικής. Τα δεδομένα του ερωτηματολογίου έδειξαν ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν μέλι από τοπικούς παραγωγούς, θεωρούν πολύ σημαντική την ποιότητα του προϊόντος που θα επιλέξουν να αγοράσουν και τους απασχολεί η νοθεία με προσμίξεις ελληνικού και ξένου μελιού. Ύστερα, τα αποτελέσματα που συλλέχθηκαν κωδικοποιήθηκαν και καταχωρήθηκαν στο στατιστικό πρόγραμμα STATA για να γίνει περαιτέρω ανάλυση στις προτιμήσεις των ερωτηθέντων του δείγματος και να δημιουργηθούν τα προφίλ των καταναλωτών για τις διάφορες ποικιλίες ελληνικού μελιού, έξι διαφορετικών brand. Το οικονομετρικό μοντέλο (Probit) που χρησιμοποιήθηκε στην ανάλυση παλινδρόμησης για την κατασκευή των προφίλ των καταναλωτών έδειξε ότι οι καταναλωτές αγοράζουν μέλι από το σουπερμάρκετ και υπάρχει ποικιλομορφία και διαφορετικότητα στον τρόπο επιλογής και προτίμησης για το brand κάθε μελιού που θα αγοράσουν. Στα συμπεράσματα αναφέρονται τα σημαντικότερα αποτελέσματα που ανέδειξε η παρούσα μελέτη δίνοντας έμφαση στη σημαντικότητα του μελιού στην καθημερινή διατροφή των Ελλήνων καταναλωτών
The aim of this master's thesis was to investigate and form different consumer profiles of individuals for various varieties of Greek honey. As part of the research, a literature review was carried out regarding the willingness to pay and the behavior of consumers according to factors that guide their preferences in Greek honeys of various brands. In addition, a study was made with the presence of financial data on honey production and imports and exports both in Greece and globally. Subsequently, based on bibliographic data from reviews, a questionnaire was created, of short duration, in which 339 random samples of consumers were collected through physical presence and via the Internet in different supermarkets of various regions of the Prefecture of Attica. The questionnaire data showed that Greek consumers prefer to buy honey from local producers, consider the quality of the product they choose to buy very important and are concerned about adulteration with mixtures of Greek and foreign honey. Then, the collected results were coded and entered into the statistical program STATA to further analyze the preferences of the sample respondents and create consumer profiles for the different varieties of Greek honey, six different brands. The econometric model (Probit) used in the regression analysis for the construction of consumer profiles showed that consumers buy honey from the supermarket and there is diversity and diversity in the way of selection and preference for the brand of each honey they will buy. In the conclusions, the most important results highlighted by this study are mentioned, emphasizing the importance of honey in the daily diet of Greek consumers