Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη της ψηφιακής παρουσίας της γαλακτοβιομηχανίας, την επισκόπηση των εφαρμοζόμενων στρατηγικών και απόδοση αυτών, αλλά και την εξαγωγή συμπερασμάτων και διατύπωση προτάσεων προς αξιοποίηση στην εγχώρια αγορά. Για τον σκοπό αυτόν, αρχικά εντοπίστηκαν οι πέντε (5) μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και στη συνέχεια παρατηρήθηκε η ψηφιακή τους παρουσία. Λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις του κλάδου, τα δεδομένα και τις συνθήκες της αγοράς, ιδίως λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19, τη σημασία και τις τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ, τα σύγχρονα εργαλεία ψηφιακής παρουσίας και προώθησης, τις προτιμήσεις κι επιλογές των χρηστών του διαδικτύου ως προς το μέσο, το περιεχόμενο, και άλλα χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά ενός επισκέπτη ιστοσελίδας, συνελέγησαν σημαντικά δεδομένα για τις ιστοσελίδες των εταιρειών αυτών, μέσω των ευρέως αναγνωρισμένων πλατφορμών Web Analytics SEMrush και SimilarWEB. Εν συνεχεία, διατυπώθηκαν συγκεκριμένες υποθέσεις οι οποίες αναλύθηκαν μέσω πακέτου στατιστικής επεξεργασίας, από όπου και προέκυψαν συμπεράσματα αναφορικά με τη σχέση της κατάταξης των ιστοσελίδων στον παγκόσμιο ιστό με παράγοντες που διαμορφώνουν την στρατηγική της ψηφιακής προώθησης μιας ιστοσελίδας. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει, ιδιαιτέρως σημαντική για τη βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων του κλάδου για τις μηχανές αναζήτησης είναι η μετάβαση σε αυτές από κάποιον άλλον ιστότοπο (ιστοσελίδες, blogs κ.λπ.), η επισκεψιμότητα που δημιουργείται από τα κοινωνικά δίκτυα, η αποτελεσματική χρήση λέξεων-κλειδιών, καθώς και η αυξανόμενη τάση επίσκεψης μιας ιστοσελίδας μέσω κινητών συσκευών. Με στόχο όλων των επιχειρήσεων την αναρρίχηση της ιστοσελίδας τους στην κατάταξη ιστού παγκοσμίως, είναι ιδιαιτέρως σημαντική η εφαρμογή ορθά σχεδιασμένων προωθητικών ενεργειών και δράσεων στα κατάλληλα κανάλια επικοινωνίας, που αξιοποιούνται πλέον ως επιχειρηματικά εργαλεία, και ως εκ τούτου, προϋπόθεση αποτελεί ο σχεδιασμός, η παρακολούθηση αλλά και διαρκής επικαιροποίηση της ανάλογης στρατηγικής.
The aim of this paper is to study the digital presence of the dairy industry, to overview the applied strategies, but also to draw conclusions and formulate suggestions to be performed in the domestic market. For this purpose, the five (5) largest companies in the sector were initially identified at a global level and then their digital presence was observed. Taking into account industry trends, data and market conditions - especially due to the impact of the COVID-19 pandemic, the importance and trends of digital marketing, modern digital presence and promotion tools, the preferences and choices of internet users as to the means, content, and other characteristics that shape the behavior of a website visitor, important data was recorded for those companies’ websites, through the widely recognized Web Analytics platforms SEMrush and SimilarWEB. Subsequently, specific hypotheses were formulated and analyzed through statistical processing package, leading to the drawing of conclusions regarding the relationship between the ranking of websites on the world wide web and factors that shape the strategy of the digital promotion of a website. In detail, as it turns out, particularly important for the optimization of industry websites for search engines is the transition to them from another source (website, blog, etc.), the traffic generated by social networks, the effective use of keywords, as well as the increasing use of mobile devices. With the goal of all businesses to climb their website rank in the world web, it is particularly important to implement well-planned promotions and actions in the appropriate communication channels that are now used as business tools, and therefore, planning, monitoring but and constant updating of the corresponding strategy.