Since the conclusion of World War II, the amount of food produced globally has increased significantly due to combination of economic expansion, population growth, and technical and cultural changes in production methods. The demand for food has greatly grown due to population growth, economic prosperity, and urbanization, which is causing dietary choices to shift toward more resource-intensive meals. In order to meet this task while also preserving the ecosystem's equilibrium, the world food system is under continual strain.
Consumer awareness of the many related environmental, economic, social, and health problems linked to intensive food production and global industrialization is rising. In light of consumers' need for affordable, sustainable, better eating habits, a shift to more sustainable food system is considered required.
Various stakeholders are required to contribute and improve the already-existing healthy alternatives by including alternative components in order for these sustainable food systems to be built. Therefore, goods based on this protein differentiation, or alternative proteins, need to be of a quality and fulfill the demands of the customer that is equivalent to the original products. For the food industry, the future holds a range of expansion potential, financial success, as well as increased competition and the development of new character. Given the relationship between client acceptability and product development, the food replacement process may take several years.
This dissertation sought to study consumers’ understandings and perspectives concerning plant-based foods and recognize how dietary shifts and product adoption could be facilitated. Composed of two parts, the theoretical part presents a survey of the pertinent literature about regular proteins, alternative protein sources, consumers’ behavior regarding plant-based food substitutes, consumers’ eating habits, and also a reference on the alternative protein industry both globally and nationally. Otherwise, the empirical part attempts to investigate the research questions concerning consumers’ reactions through a targeted questionnaire survey.
The first part goes into more depth about the basic knowledge and the final objective of its application. The protein content of food items and the various kinds of protein that can be found in food are then discussed. The summary of customer categories and nutritional trends, with an emphasis on plant-based diets, follows. Additionally, the present status of the market for different protein goods is discussed on a national and foreign level, emphasizing the need to change the food system.
The research topics and selection plan for the field study that was conducted in the setting of the diplomacy study, along with the methodology research that was used, are presented in the fifth chapter.
The detailed and deductive analysis of the study results was also completed in the sixth part. To make insightful inferences about this new customer tendency and the food and beverage business, the research concentrates on the proper display and handling of the aggregate data.
The research issues are addressed and the findings of the current study are provided in depth in the final part. These findings provide helpful insights into plant protein source goods and the business side when coupled with other literary sources and studies. The research's constraints and practical ramifications are also discussed, along with a number of potential future research paths that could either continue the current study or serve as the basis for a new one.
Finally, the empirical method to the particular object was used with the additional goal of examining elements that support the shift to dietary options that are more viable in terms of human health, environmental consciousness, but also animal wellbeing.
Από την ολοκλήρωση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ποσότητα τροφίμων που παράγεται παγκοσμίως έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω ενός συνδυασμού οικονομικής επέκτασης, αύξησης πληθυσμού και τεχνικών και πολιτισμικών αλλαγών στις μεθόδους παραγωγής. Zήτηση για τρόφιμα έχει αυξηθεί πολύ λόγω αύξησης πληθυσμού, οικονομικής ευημερίας και αστικοποίησης, γεγονός που προκαλεί στροφή των διατροφικών επιλογών προς γεύματα με μεγαλύτερη ένταση πόρων. Προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτό το καθήκον, διατηρώντας ταυτόχρονα ισορροπία οικοσυστήματος, το παγκόσμιο σύστημα τροφίμων βρίσκεται υπό συνεχή πίεση.
Η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για πολλά σχετικά περιβαλλοντικά, οικονομικά, κοινωνικά και προβλήματα υγείας που συνδέονται με εντατική παραγωγή τροφίμων και παγκόσμια εκβιομηχάνιση αυξάνεται. Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη των καταναλωτών για προσιτές, βιώσιμες, καλύτερες διατροφικές συνήθειες, θεωρείται απαραίτητη, στροφή σε ένα πιο βιώσιμο σύστημα τροφίμων.
Απαιτούνται διάφοροι ενδιαφερόμενοι να συνεισφέρουν και να βελτιώσουν τις ήδη υπάρχουσες υγιεινές εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβάνοντας εναλλακτικά συστατικά προκειμένου να δημιουργηθούν βιώσιμα συστήματα τροφίμων. Ως εκ τούτου, προϊόντα που βασίζονται σε διαφοροποίηση πρωτεϊνών ή εναλλακτικές πρωτεΐνες πρέπει να είναι ποιοτικά και να ικανοποιούν απαιτήσεις πελατών που είναι ισοδύναμες με τα αρχικά προϊόντα. Για τη βιομηχανία τροφίμων, το μέλλον επιφυλάσσει σειρά από δυνατότητες επέκτασης, οικονομική επιτυχία, καθώς και αυξημένο ανταγωνισμό και ανάπτυξη νέου χαρακτήρα. Δεδομένης της σχέσης μεταξύ αποδοχής από πελάτη και ανάπτυξης προϊόντων, η διαδικασία αντικατάστασης τροφίμων μπορεί να διαρκέσει αρκετά χρόνια.
Αυτή η διατριβή προσπάθησε να μελετήσει αντιλήψεις και απόψεις των καταναλωτών σχετικά με φυτικά τρόφιμα και να αναγνωρίσει πώς θα μπορούσαν να διευκολυνθούν διατροφικές αλλαγές και υιοθέτηση προϊόντων. Αποτελούμενο από δύο μέρη, στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται μια έρευνα σχετικής βιβλιογραφίας σχετικά με κανονικές πρωτεΐνες, εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, συμπεριφορά καταναλωτών σχετικά με φυτικά υποκατάστατα τροφίμων, διατροφικές συνήθειες καταναλωτών και επίσης αναφέρεται στη βιομηχανία εναλλακτικών πρωτεϊνών παγκοσμίως και σε εθνικό επίπεδο. Διαφορετικά, στο εμπειρικό μέρος επιχειρείται να διερευνηθούν ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν αντιδράσεις καταναλωτών μέσω μιας στοχευμένης έρευνας ερωτηματολογίου.
Στο πρώτο μέρος εμβαθύνονται βασικές γνώσεις με τελικό στόχο εφαρμογής τους. Στη συνέχεια συζητείται περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες ειδών διατροφής και διάφορα είδη πρωτεΐνης που μπορούν να βρεθούν στα τρόφιμα. Ακολουθεί περίληψη κατηγοριών πελατών και διατροφικών τάσεων, με έμφαση στις φυτικές δίαιτες. Επιπλέον, η παρούσα κατάσταση αγοράς για διάφορα πρωτεϊνικά προϊόντα συζητείται σε εθνικό και εξωτερικό επίπεδο, τονίζοντας ανάγκη αλλαγής συστήματος τροφίμων.
Ερευνητικά θέματα και σχέδιο επιλογής για επιτόπια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διπλωματικής μελέτης, μαζί με μεθοδολογική έρευνα που χρησιμοποιήθηκε, παρουσιάζονται στο πέμπτο κεφάλαιο.
Λεπτομερής και απαγωγική ανάλυση αποτελεσμάτων μελέτης ολοκληρώθηκε επίσης στο έκτο μέρος. Για να βγουν οξυδερκή συμπεράσματα σχετικά με την νέα τάση πελατών και την επιχείρηση τροφίμων και ποτών, η έρευνα επικεντρώνεται στη σωστή εμφάνιση και διαχείριση συγκεντρωτικών δεδομένων.
Ερευνητικά ζητήματα εξετάζονται και ευρήματα της παρούσας μελέτης παρέχονται σε βάθος στο τελευταίο μέρος. Ευρήματα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα αγαθά που προέρχονται από φυτικές πρωτεΐνες και την επιχειρηματική πλευρά, όταν συνδυάζονται με λογοτεχνικές πηγές και μελέτες. Περιορισμοί και πρακτικές προεκτάσεις έρευνας συζητούνται επίσης, μαζί με σειρά από πιθανές μελλοντικές ερευνητικές διαδρομές που θα μπορούσαν είτε να συνεχίσουν την τρέχουσα μελέτη είτε να χρησιμεύσουν ως βάση για νέα.
Τέλος, χρησιμοποιήθηκε εμπειρική μέθοδος στο συγκεκριμένο αντικείμενο με πρόσθετο στόχο εξέτασης στοιχείων που υποστηρίζουν στροφή σε διατροφικές επιλογές που είναι πιο βιώσιμες όσον αφορά ανθρώπινη υγεία, περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά και ευημερία των ζώων.