Στις μέρες μας ο πρωτογενής τομέας δέχεται διαρκώς πιέσεις που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία του και αυτό έχει σημαντικές συνέπειες ιδιαίτερα για τους μικρούς παραγωγούς επιδρώντας στην οικονομική τους βιωσιμότητα. Ένας τρόπος στήριξης των μικρών παραγωγών είναι μέσω της δημιουργίας μικρών αλυσίδων αξίας με σκοπό την αμεσότερη προώθηση των προϊόντων τους και την εξασφάλιση δικαιότερης τιμής για αυτά.
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο για τη λειτουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικής πώλησης αγροτικών προϊόντων σε επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου. Η επιλογή των επιχειρήσεων του ξενοδοχειακού κλάδου ως αγορά στόχου παρουσιάζει κάποια πλεονεκτήματα όπως είναι ο μεγάλος αριθμός των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ο μεγάλος αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, η ανάγκη των ξενοδοχείων να προμηθεύονται αγροδιατροφικά προϊόντα σε υψηλή ποιότητα και χαμηλές τιμές για τα γεύματα που προσφέρουν, η δυνατότητα λειτουργίας πωλητηρίων εντός του ξενοδοχείου από όπου μπορούν οι τουρίστες να αγοράσουν τα προϊόντα που δοκίμασαν και τους άρεσαν κατά την παραμονή τους στο ξενοδοχείο.
Κατά την σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου χρησιμοποιήθηκαν η SWOT analysis και η PEST analysis ενώ αναλύθηκαν και οι κυριότεροι ανταγωνιστές. Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της πλατφόρμας είναι η στοχευμένη πώληση αγροδιατροφικών προϊόντων σε επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου, η προσφορά δωρεάν διαφήμισης των ξενοδοχείων μέσω της πλατφόρμας, η πρόσβαση σε δωρεάν παροχή εκπαιδευτικών σεμιναρίων.
Για την αποτίμηση του επιχειρηματικού σχεδίου χρησιμοποιήθηκαν οι δείκτες Καθαρής Παρούσας Αξίας (NPV) και Τιμής Εσωτερικής Απόδοσης Ιδίων Κεφαλαίων (IRR). Βασιζόμενοι στα αποτελέσματα των δύο αυτών δεικτών το επιχειρηματικό σχέδιο αποδεικνύεται οικονομικά βιώσιμο.
In our days the agricultural sector is under continuous pressure affecting its normal performance and this fact has severe consequences especially for small producers influencing their financial viability. One way of supporting the small producers is by creating short value chains targeting to a more direct promotion of their products and securing a fairer price for them.
In the present thesis a business plan is presented concerning the development of a Digital marketplace for selling agrifood products directly to hotel sector businesses. Businesses of the hotel sector were chosen as a target market because they have certain advantages as the great number of hotels, the great number of tourists visiting our country, the need of the hotels to have access to agrifood products of high quality in low prices for the meals they offer, the ability to operate shops inside the hotel premises from where the tourists can buy the products they tied and liked during their stay to the hotel.
While conducting the Business Plan SWOT analysis and PEST analysis where used along with analyzing the main competitors as well. The competitive advantages of the platform are the targeted selling of agrifood products to businesses of the hotel industry, the offer of free advertising space for the hotels through the platform, the access to free educational seminars.
Appraisal of the project is performed by using the Net Present Value and IRR Methods. Based on the results of these two later methods the business plan is accepted as it is financially sustainable.