Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία μελετά την επίδραση που έχουν τα περιβαλλοντικά τέλη στην προθυμία των καταναλωτών να αγοράζουν επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια take away καφέ. Πρόκειται για ένα σημαντικό θέμα καθώς αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ περιβαλλοντικής συνείδησης και καταναλωτικής συμπεριφοράς. Πιο συγκεκριμένα διερευνάται το πώς οι περιβαλλοντικές πολιτικές μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή και την προθυμία του να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες καθημερινές συνήθειες.
Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε κυρίως ερωτήσεις κλειστού τύπου, εξετάζοντας τους πιθανούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την προθυμία αγοράς. Η συλλογή των δεδομένων διήρκησε από τις 13 Ιουνίου 2023 έως τις 31 Αυγούστου 2023, ενώ τα δεδομένα επεξεργάστηκαν με το στατιστικό πρόγραμμα STATA 18.0 και για την οικονομετρική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο Probit Regression.
Από τα αποτελέσματα της μελέτης προκύπτει ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την προθυμία αγοράς είναι το φύλο, η ηλικία, η συχνότητα αγοράς, το ποσοστό του μηνιαίου εισοδήματος που δαπανάται σε take away αγορές, η έκπτωση στην αγορά καφέ με τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενου ποτηριού και τέλος η τιμή του επαναχρησιμοποιούμενου ποτηριού. Μάλιστα το 61,5% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα ήταν πρόθυμο να αγοράσει επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι, όταν η τιμή των περιβαλλοντικών τελών ανέρχεται στα 20 λεπτά.
The present postgraduate thesis examines the impact of environmental fees on the willingness to purchase reusable take-away coffee cups. It represents a significant topic as it highlights the relationship between environmental consciousness and consumer behavior. More specifically, it explores how environmental policies can influence consumer behavior and their willingness to adopt more sustainable daily habits.
To complete this particular research, a questionnaire was developed, consisting mainly of closed-ended questions, studying potential factors that may affect the willingness to purchase. Data collection took place from June 13, 2023, to August 31, 2023, and the data were processed using the statistical software STATA 18.0. The econometric analysis utilized the Probit model regression.
The results of study showed that the key factors influencing the willingness to purchase are gender, age, the percentage of monthly income spent on take-away purchases, the discount on coffee purchases when using a reusable cup and finally the price of the reusable cup.
In fact, 61.5% of the respondents indicated a willingness to buy a reusable cup when the environmental fees are set at 20 cents.