Οι σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις προκαλούν έντονη ανησυχία, με αποτέλεσμα η αειφόρος ανάπτυξη στην εφοδιαστική αλυσίδα να αποτελεί ολοένα και πιο επίκαιρο ζήτημα, με στραμμένο το ενδιαφέρον σε αυτό. Ο καφές ως εμπορικό προϊόν συνθέτει μία παγκόσμια αλυσίδα αξίας, καθιστώντας απαραίτητη τη χάραξη κοινής πορείας και στόχων όλων των εμπλεκόμενων μερών, ανεξαρτήτως σταδίου εφοδιαστικής αλυσίδας. Η βιομηχανία του καφέ αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες και μπορεί να αποτελέσει έναν κλάδο, ο οποίος μπορεί να εφαρμόσει αειφόρες πρακτικές, τόσο εντός συνόρων κρατών, όσο και παγκοσμίως. Την τελευταία εικοσαετία, οι καταναλωτικές προτιμήσεις έχουν μεταβληθεί έντονα, λόγω ένταξης και προώθησης νέων ποικιλιών καφέ στην αγορά, με πολλά διαφορετικά χαρμάνια και ποικιλίες. Όσον αφορά την αγορά του αειφόρου καφέ, υπάρχει, επίσης, αντίστοιχο πλήθος επιλογών με πιστοποιήσεις οργανισμών ή ιδιωτικών φορέων, με τη αειφορία του καφέ να αποτελεί ένα από τα πιο επίκαιρα ζητήματα της βιομηχανίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των καταναλωτικών προτιμήσεων λαμβάνοντας υπόψη τη διάσταση της αειφορίας στην εφοδιαστική αλυσίδας του καφέ. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 171 συμμετέχοντες. Το ερωτηματολόγιο χρησιμοποιήθηκε σαν ερευνητικό εργαλείο, με άξονες τις καταναλωτικές συνήθειες του δείγματος, την ενημέρωση για την αειφορία, και τα χαρακτηριστικά που είναι περισσότερο σημαντικά για τους καταναλωτές στην επιλογή εταιρίας καφέ. Τα ευρήματα της έρευνας απέδειξαν πως τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος επηρεάζουν τις θέσεις και τις απόψεις τους σχετικά με τον καφέ και την αειφόρο κατανάλωση και καλλιέργεια.
Contemporary social, economic, and environmental challenges are of great concern, with the result that sustainable development in the supply chain is an increasingly topical issue, with attention focused on it. Coffee as a commercial product constitutes a global value chain, making it necessary to chart a common path and goals of all parties involved, regardless of the stage of the supply chain. The coffee industry is one of the most important industries and can be an industry that can implement sustainable practices, both within border states and globally. In the last twenty years, consumer preferences have changed strongly, due to the inclusion and promotion of new varieties of coffee in the market, with many different blends and varieties. When it comes to buying sustainable coffee, there is also a corresponding number of options with certifications from organizations or private bodies, with coffee sustainability being one of the most pressing issues in the industry. The purpose of this research is to investigate consumer preferences considering the dimension of sustainability in the coffee supply chain. The research sample consisted of 171 participants. The questionnaire was used as a research tool, focusing on the consumption habits of the sample, information on sustainability, and the characteristics that are most important to consumers in choosing a coffee company. The findings of the research proved that the socio-demographic characteristics of the sample influence their positions and opinions regarding coffee and sustainable consumption and cultivation.