HEAL DSpace

Φαινόμενο της εικονικής επίδρασης (Placebo effect) στα τρόφιμα: περίπτωση των ΠΟΠ προϊόντων

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Βασιλόπουλος, Αχιλλέας el
dc.contributor.author Κουτρολού, Δήμητρα Κ. el
dc.date.issued 2024-04-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/8176
dc.description.abstract Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η εφαρμογή του φαινομένου Placebo στην προθυμία αγοράς των προϊόντων που αναγράφεται η Π.Ο.Π. ετικέτα. Είναι γεγονός πως ολοένα και περισσότερα προϊόντα Π.Ο.Π. τοποθετούνται στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων και γνωστοποιούνται στην αγορά. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι κατά πόσο μια τέτοια ένδειξη ετικέτας επηρεάζει την απόφαση των καταναλωτών να οδηγηθούν στην αγορά τους. Τα απαραίτητα δεδομένα για την έρευνα που πραγματοποιήθηκε συλλέχθηκαν μέσω της πλατφόρμας Google Forms. Οι ερωτήσεις αφορούσαν τρία προϊόντα, το κρασί, το λάδι και το τυρί, καθώς και τρεις εκδοχές των προϊόντων αυτών, ένα προϊόν με απλή αναγραφή των στοιχείων του (μάρτυρας), ένα προϊόν με αναγραφή της γεωγραφικής προέλευσης του (ΓΠ) και ένα προϊόν με την ετικέτα Π.Ο.Π.. Δημιουργήθηκαν επίσης 4 εκδοχές ερωτηματολογίου, όπου στο καθένα εμφανίζονταν διαφορετική εκδοχή του κάθε προϊόντος. Επιπροσθέτως, μελετήθηκαν τα δημογραφικά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 271 άτομα και για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας ‘‘SPSS Statistics’’. el
dc.description.abstract The present study examines the presence of Placebo effect to the willingness to buy products with a PDO label on them. It is a known fact that more and more PDO products they are placed on the shelves of food stores and made known to the market. The purpose of this study is whether this label affects the decision of consumers to be led to their purchase. The data for the research that carried out were collected through the Google Forms platform. The questions concerned three products, wine, olive oil and cheese, as well as , three versions of these products, a product with s brief indication of its characteristics, a product with an indication of its geographical origin and a product with a PDO label. Four questionnaire options were also created, each of them displaying a different version of each product. In addition, demographic and behavioral characteristics of consumers were studied. The sample of the research consisted of 271 people and for the analysis of the data used the statistical processing program ‘‘SPSS Statistics’’. en
dc.language.iso el el
dc.subject Φαινόμενο Placebo el
dc.subject ΠΟΠ προϊόντα el
dc.subject Προθυμία αγοράς el
dc.subject Ετικέτα ΠΟΠ προϊόντων el
dc.subject Placebo effect en
dc.subject PDO products en
dc.subject Willingness to buy en
dc.subject PDO label en
dc.title Φαινόμενο της εικονικής επίδρασης (Placebo effect) στα τρόφιμα: περίπτωση των ΠΟΠ προϊόντων el
dc.title.alternative Placebo effect in foods: case of PDO products en
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account