HEAL DSpace

Μελέτη των στάσεων, της συμπεριφοράς και της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για προϊόντα τροφίμων και ποτών που φέρουν ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Δριχούτης, Ανδρέας el
dc.contributor.author Κορακίτη, Μαρία Ν. el
dc.date.issued 2024-04-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/8184
dc.description.abstract Ο ανθρωπομορφισμός ως όρος στην καθημερινή ζωή σημαίνει την απόδοση ανθρώπινων χαρακτηριστικών σε μη ανθρώπινα αντικείμενα ή καταστάσεις. Στον τομέα της προώθησης των πωλήσεων και του μάρκετινγκ βρίσκει ευρεία εφαρμογή, αφού είναι αρκετά συνηθισμένο να προωθούνται στην αγορά προϊόντα όπου είτε φέρουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά, είτε προσομοιάζουν σε άνθρωπο, είτε αποδίδουν το ανθρώπινο σχήμα ή ακόμη φέρουν στοιχεία που αντανακλούν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής μελέτης είναι να διερευνήσει κατά πόσο υπάρχουν παράγοντες που καθορίζουν και επηρεάζουν την προθυμία πληρωμής κατά την αγορά ενός προϊόντος που φέρει ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά, ποιοι παράγοντες θα μπορούσαν να θεωρηθούν καθοριστικοί και σε ποιο βαθμό επηρεάζουν τον υποψήφιο αγοραστή του προϊόντος. Επιπρόσθετα, η παρούσα έρευνα στοχεύει στο να διερευνήσει την επίδραση της στρατηγικής μάρκετινγκ κατά την προώθηση ευρείας κλίμακας προϊόντων που φέρουν ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά αλλά απευθύνονται σε διαφορετικά φύλα. Για την διεξαγωγή της μελέτης συλλέχθηκαν πρωτογενή δεδομένα, με την μέθοδο του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, με ερωτήσεις είτε διχοτομικές είτε και πολλαπλής επιλογής που αφορούσαν στην προθυμία πληρωμής των συμμετεχόντων για έξι διαφορετικές εκδοχές ενός ενεργειακού αναψυκτικού αλλά και τις στάσεις και τις προτιμήσεις τους απέναντι στο φαινόμενου του ανθρωπομορφισμού και των προϊόντων που απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο φύλο (gender products). Τα συμπεράσματα από την ανάλυση έδειξαν πως υπάρχουν αιτιώδεις σχέσεις μεταξύ του εισοδήματος και του φύλου των καταναλωτών και της προθυμίας πληρωμής για προϊόντα που φέρουν ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά. Παρατηρήθηκε ότι την επιλογή ενός προϊόντος καθορίζει η τιμή και η εμφάνιση, επιβεβαιώνοντας της κλασσικές τακτικές στην προώθηση των προϊόντων. Παράλληλα αναδείχθηκαν κάποιες στάσεις των ατόμων απέναντι στον ανθρωπομορφισμό και στα προϊόντα φύλου αναδεικνύοντας την ανάγκη για την ενσωμάτωση τακτικών μάρκετινγκ που συνδέονται με τον ανθρωπομορφισμό και θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε ακόμα μεγαλύτερο φάσμα προϊόντων τροφίμων και ποτών. el
dc.description.abstract Anthropomorphism as a term in everyday life means the attribution of human characteristics to non-human objects or situations. In the field of sales promotion and marketing it finds wide application, since it is quite common to market products that either bear human characteristics, or resemble a human, or render the human shape or even reflect human behavior. The purpose of this postgraduate study is to investigate whether there are factors that determine and influence the willingness to pay when purchasing a product bearing anthropomorphic features, which factors could be considered determinants and to what extent they influence the prospective buyer of the product. In addition, this research aims to investigate the impact of marketing strategy when promoting large-scale products that carry anthropomorphic characteristics but are targeted to different genders. To conduct the study, primary data were collected using the electronic questionnaire method, with either dichotomous or multiple-choice questions regarding the participants' willingness to pay for six different versions of an energy drink and their attitudes and preferences towards the phenomenon of anthropomorphism and gender products. The findings from the analysis showed that there is a relationship between consumers' income and gender and their willingness to pay for products with anthropomorphic features. It was observed that the choice of a product is determined by price and appearance, confirming classic tactics in product promotion. At the same time, some attitudes of individuals towards anthropomorphism and gender products were highlighted, highlighting the need to incorporate marketing tactics linked to anthropomorphism that could be applied to an even wider range of food and beverage products. en
dc.language.iso el el
dc.subject Προϊόντα φύλου el
dc.subject Ανθρωπομορφισμός el
dc.subject Προθυμία πληρωμής el
dc.subject Anthropomorphism en
dc.subject Beverage products en
dc.subject Gender products en
dc.subject Willingness to pay en
dc.subject Food products en
dc.title Μελέτη των στάσεων, της συμπεριφοράς και της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για προϊόντα τροφίμων και ποτών που φέρουν ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά el
dc.title.alternative Study of consumer attitudes, behaviour and willingness to pay for food and drink products with anthropomorphic characteristics en
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account