Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της προθυμίας πληρωμής του ελληνικού καταναλωτικού κοινού σχετικά με εμπορεύσιμα ιχθυοπροϊόντα, των οποίων η συσκευασία έχει γίνει με βιώσιμες πρακτικές. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία εξετάζει την προθυμία αγοράς απεντερωμένου λαβρακιού με βιώσιμη συσκευασία που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας συλλέχθηκαν δεδομένα από 141 ερωτηματολόγια, σε χρονικό διάστημα 8 ημερών, από τις 17 έως τις 24 Oκτωβρίου. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε στην πλατφόρμα Google Forms και η διανομή του έγινε ηλεκτρονικά σε τυχαίο δείγμα Ελλήνων πολιτών. Για την περιγραφική και οικονομετρική ανάλυση των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα Stata 18.0.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η μέση προθυμία πληρωμής για 350 γραμμάρια απεντερωμένου λαβρακιού με συσκευασία από βιώσιμες πρακτικές είναι 0,04€ χαμηλότερη από αυτή των 350 γραμμαρίων συμβατικά συσκευασμένου απεντερωμένου λαβρακιού. Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε επίσης πως οι παράγοντες που επηρεάζουν περισσότερο την αγορά του συμβατικά συσκευασμένου ψαριού είναι η ποιότητά του, ενώ σε λιγότερο βαθμό επηρεάζουν η συσκευασία και η ημερομηνία παραγωγής του.
The purpose of this postgraduate research is to investigate the Greek consumers’ willingness to pay regarding fishery products, focusing on products with sustainable packaging practices. More specifically, the study examines the willingness to purchase deboned sea bass with environmentally friendly packaging.
To conduct this research, data was collected from 141 questionnaires, over 8 days, from October 17th to October 24th. The questionnaire was created on the Google Forms platform and its distribution was conducted electronically to a random sample of Greek citizens. For the descriptive and econometric analysis of the data, the statistical program Stata was used.
The results indicated that the average willingness to pay for 350 grams of deboned sea bass with sustainable packaging is 0,04€ less than that for 350 grams of conventionally packaged deboned sea bass. Data analysis also revealed that factors influencing the purchase of conventionally packaged fish primarily include its quality, with packaging and production date having a lesser impact.