Η περιβαλλοντική εκπαίδευση ως στόχος διαμόρφωσης περιβαλλοντικής συνείδησης των πολιτών έχει ιδιαίτερο βάρος στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επομένως, ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται και προσεγγίζουν τα θέματα που αφορούν το περιβάλλον είναι καθοριστικός για την επιτυχή εφαρμογή των περιβαλλοντικών προγραμμάτων, όπου αποτελούν την πρώτη επαφή των μαθητών με το αντικείμενο ως μελλοντικών ενήλικων πολιτών. Συνεπώς, η επιτυχής εφαρμογή των περιβαλλοντικών προγραμμάτων συσχετίζεται με το επίπεδο του περιβαλλοντικού εγγραμματισμού των εκπαιδευτικών. Εντούτοις, η βιβλιογραφία δεν παρέχει επαρκείς απαντήσεις ούτε για την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη ούτε για τις στάσεις και τις απόψεις τους για την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Η διπλωματική εργασία στοχεύει να φωτίσει τους παράγοντες, που διαμορφώνουν τις αντιλήψεις τους μέσα από την εξέταση παραμέτρων, όπως ο βαθμός της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησής τους, το γνωστικό τους επίπεδο σε θέματα περιβάλλοντος, οι αξίες και οι στάσεις τους απέναντι σε περιβαλλοντικά θέματα, οι ικανότητες και οι δεξιότητές τους, οι οποίοι επιδρούν στη διαχείριση των περιβαλλοντικών ζητημάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα και να αναδειχθούν τρόποι αντιμετώπισης. Τα ευρήματα της έρευνας αποτελούν ένα εργαλείο με διττή δυνατότητα αξιοποίησης, αφενός, για την βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης, αφετέρου, για περεταίρω προβληματισμό και σκέψη στο υπό μελέτη θέμα.
Environmental education as the goal of shaping citizens' environmental consciousness and citizen-ship has a special weight in the context of the primary education process. Therefore, the way in which teachers perceive and approach environmental issues is decisive for the successful implementation of environmental programs, as they are the first contact of students with the subject as future adult citizens. Accordingly, the implementation of environmental programs is related to the level of environmental literacy of teachers. However, the literature does not provide clear answers regarding either sustainable development programmes or their attitudes and opinions on environmental education. The dissertation aims to highlight the factors that shape their perceptions through the examination of parameters, such as the degree of their environmental awareness, their knowledge level, their values and attitudes towards environmental issues, their abilities and their skills, which affect the management of environmental issues, in order to identify any problems and ways of dealing with them. The findings of the research are a tool with a double possibility of exploitation, on the one hand, for the improvement of the problem, on the other hand, for further reflection on the subject.