Το κλίμα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τον ελληνικό τουρισμό. Η σύνδεση μεταξύ κλίματος και τουρισμού έχει διάφορες πτυχές. Αυτό γίνεται γιατί το κλίμα ενώ αποτελεί βασικό πόρο για τις τουριστικές επιχειρήσεις ταυτόχρονα μπορεί να εγκυμονεί κινδύνους και απειλές. Είναι ένας ανεξέλεγκτος παράγοντας γι’ αυτό και χρειάζεται προσοχή από τη τουριστική βιομηχανία και τους τουρίστες.
Η Ελλάδα είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά εκτεθειμένος σε πιθανούς κινδύνους. Η προσαρμογή της τουριστικής βιομηχανίας στα νέα δεδομένα που ορίζει η κλιματική κρίση είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία που απαιτεί ολιστική προσέγγιση, αποδοχή του προβλήματος και συνεργασία με όλους τους stakeholders. Η επίδραση της κλιματική κρίσης αναμένεται να επηρεάσει τον ελληνικό τουρισμό άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα αναδεικνύοντας έτσι μερικές από τις αδυναμίες του και επισημαίνοντας ωστόσο κάποιες αναπτυξιακές ευκαιρίες.
Η μετάβαση σε μια πιο αειφορική μορφή τουριστικής ανάπτυξης συνοδεύεται από προκλήσεις. Η συμμετοχή της κοινωνίας παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη προσπάθεια. Όσο θέματα βιωσιμότητας κατέχουν εξέχουσα θέση στο πολιτικό λόγο, έτσι και η νομοθεσία θα ακολουθεί. Έπειτα, στη προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μια επιχείρηση δύναται να μειώσει και τα λειτουργικά της κόστη.
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια αποτύπωσης της πορείας της κλιματικής κρίσης και της σχέσης της με τον ελληνικό τουρισμό. Πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου για να παρατηρηθεί η στάση και η συμπεριφορά του τουριστικού πληθυσμού απέναντι σε αυτό το φαινόμενο.
The climate is a decisive factor for Greek tourism. The link between climate and tourism has several aspects. This is because the climate, while being a key resource for tourism businesses, can also pose risks and threats. It is an uncontrollable factor that is why it needs attention from the tourism industry and tourists.
Greece is a popular tourist destination worldwide, so it is quite exposed to potential risks. The adaptation of the tourism industry to the new data defined by climate crisis is a complex process that requires a holistic approach, acceptance of the problem and cooperation with all stakeholders. The impact of climate crisis is expected to affect Greek tourism directly as well as in the long term, thus highlighting some of its weaknesses and highlighting some development opportunities.
The transition to a more sustainable form of tourism development comes with challenges. The participation of the society plays a decisive role in this effort. As sustainability issues feature prominently in political discourse, legislation will follow. Then, in the effort to reduce the environmental footprint, a company can also reduce its operating costs.
This work is an attempt to capture the course of climate crisis and its relationship with Greek tourism. A questionnaire survey was conducted to observe the attitude and behavior of the tourist population towards this phenomenon.