HEAL DSpace

Προθυμία πληρωμής καταναλωτών για καινοτόμες και βιώσιμες συσκευασίες κρασιού

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Δρίβας, Κυριάκος el
dc.contributor.author Μανώλικα, Κωνσταντίνα Ι. el
dc.date.issued 2024-11-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/8354
dc.description.abstract Τα τελευταία χρόνια, η διαρκής άνοδος του παγκόσμιου πληθυσμού και οι περιορισμένοι διαθέσιμοι πόροι έθεσαν το ερώτημα εάν και πώς είναι δυνατή η βιώσιμη παραγωγή τροφίμων. Εκτιμάται ότι το σύστημα τροφίμων συμβάλλει στο 20-30% των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Τα τελευταία στάδια του διατροφικού συστήματος (συσκευασία, λιανικό εμπόριο, μεταφορά, επεξεργασία, προετοιμασία των τροφίμων και διάθεση των αποβλήτων τους) συνεισφέρουν περίπου στο 5-10% των παγκόσμιων αερίων του θερμοκηπίου. Πιο συγκεκριμένα για τον κλάδο του κρασιού, αν και η παραδοσιακή γυάλινη φιάλη είναι εμβληματική, συμβάλλει σημαντικά στο αποτύπωμα άνθρακα της παραγωγής κρασιού, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 30% του συνολικού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Για τον λόγο αυτό, η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την εκμαίευση των προτιμήσεων και της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για καινοτόμες και βιώσιμες συσκευασίες για το προϊόν του οίνου. Πιο συγκεκριμένα, τα δεδομένα αυτής της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε συνολικό δείγμα 201 ατόμων. Η εκμαίευση της προθυμίας πληρωμής αφορούσε δύο (2) διαφορετικές συσκευασίες, όπου η πρώτη είναι τύπου ασκού αλλά σε μορφή φιάλης (bag-in-box- bottle), ενώ η δεύτερη αφορά στοιβαζόμενα και διαχωρίσιμα δοχεία μιας μερίδας τα οποία είναι κατασκευασμένα από PET (Single-serve PET-based wine glasses, StackTek). Για την εκμαίευση της προθυμίας πληρωμής δημιουργήθηκαν στοχευμένα οικονομετρικά υποδείγματα με τη χρήση του μοντέλου oprobit, ενώ για την εκάστοτε επιλογή του ποσού πληρωμής επιλέχθηκε ο τρόπος των καρτών πληρωμής. Βάσει των αποτελεσμάτων την οικονομετρικής ανάλυσης για την συσκευασία StackTek, φαίνεται πως οι γυναίκες και τα άτομα που θεωρούν τη φιλιπεριβαλλοντική συσκευασία πολύ σημαντική είναι πιο πιθανό να πληρώσουν από 2,01€ έως 4,00€ περισσότερο σε σχέση με τους άνδρες και τα άτομα που δεν θεωρούν σημαντική τη συσκευασία αυτή, αντίστοιχα. Ενώ για την συσκευασία BiB- bottle, τα άτομα που καταναλώνουν κρασί μία φορά την εβδομάδα και τα άτομα με πολύ καλή εισοδηματική κατάσταση είναι λιγότερο πιθανό να πληρώσουν περισσότερο συγκριτικά με τη γυάλινη φιάλη, σε σχέση με τα άτομα που πίνουν κρασί σπάνια και τα άτομα που δεν έχουν καλή εισοδηματική κατάσταση, αντίστοιχα. el
dc.description.abstract In recent years, the continuing growth of the world's population and the limited resources available have raised the question of whether and how sustainable food production is possible. It is estimated that the food system contributes 20-30% of human-caused greenhouse gas emissions. The final stages of the food system, encompassing packaging, retailing, transportation, processing, food preparation and waste management, collectively account for approximately 5–10% of the total global emissions of greenhouse gases. Specifically, in the wine sector, although the traditional glass bottle is iconic, it significantly contributes to the carbon footprint of wine production, representing around 30% of its overall environmental impact. For this reason, the present study aims to assess consumer preferences and willingness to pay for innovative and sustainable packaging for wine. More specifically, an online questionnaire was used to collect data for this study. with a total sample of 201 individuals. The elicitation of willingness to pay concerned two (2) different types of packaging: the first being a bag-in-box bottle, and the second being stackable and separable single-serve containers made of PET (StackTek). To estimate willingness to pay, targeted econometric models using the oprobit model were developed, and for selecting the payment amount, the payment card method was used. According to the results of the econometric analysis for the StackTek packaging, women and people who consider eco-friendly packaging very important are more likely to pay between €2.01 and €4.00 more compared to men and those who do not consider such packaging important. Meanwhile, for the BiB-bottle packaging, people who consume wine once a week and those with a very good financial situation are less likely to pay more compared to the glass bottle, in contrast to people who rarely drink wine and those with a lower financial status en
dc.language.iso el el
dc.subject Συσκευασίες κρασιού el
dc.subject Προθυμία πληρωμής el
dc.subject Καινοτόμες συσκευασίες el
dc.subject Βιώσιμες συσκευασίες el
dc.subject Wine packaging en
dc.subject Willingness to pay en
dc.subject Innovative packaging en
dc.subject Sustainable packaging en
dc.title Προθυμία πληρωμής καταναλωτών για καινοτόμες και βιώσιμες συσκευασίες κρασιού el
dc.title.alternative Consumer willingness to pay for innovative and sustainable wine packaging en
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account