Τα συναισθήματα των καταναλωτών αποτελούν ένα σημαντικό κίνητρο για την προτίμηση ή την αποφυγή κάποιων συγκεκριμένων επιλογών. Οι αντιλήψεις των ατόμων επηρεάζονται από τα συναισθήματα που τους δημιουργούν οι διαθέσιμες επιλογές και οι καινοτομίες καταλαμβάνουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την διαδικασία, καθώς το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες εμφανίζονται στην αγορά. Η αποδοχή των καινοτομιών στην σύγχρονη απαιτητική βιομηχανία των τροφίμων δεν είναι απλή, ενώ αρκετές μελέτες έχουν εξετάσει το πόσο σημαντικό είναι το συναίσθημα των καταναλωτών σε μία επιλογή, αλλά και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την τελική αντίληψη και την προθυμία πληρωμής για ένα τρόφιμο. Μια από τις καινοτομίες της σύγχρονης πραγματικότητας, η οποία μελετάται στην δεδομένη έρευνα, είναι η χρήση των βακτηριοφάγων στην παραγωγή των τροφίμων, για μείωση και αποφυγή χρήσης των κοινών αντιβιοτικών και για περιορισμό της μικροβιακής αντοχής. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας, είναι να μελετηθεί πώς ο φόβος, αλλά και το θάρρος των καταναλωτών για μία επιλογή και ένα καινοτόμο αγαθό, μπορούν να επηρεάσουν την τελική τους προθυμία για την πληρωμή ενός καινοτόμου προϊόντος στον τομέα των τροφίμων, όπως είναι τα προϊόντα που έχουν εξυγιανθεί με τη χρήση βακτηριοφάγων, που είναι πιο φυσικά ως προς την επεξεργασία τους και πιο φιλικά προς τη δημόσια υγεία και τους ανθρώπους, σε σχέση με τα κοινά αντιβιοτικά που χρησιμοποιούνται αρκετές φορές για την παραγωγή και την εξυγίανση ποικίλων τροφίμων. Έπειτα, εκτός από τα συναισθήματα που αξιολογούνται σε σχέση με την προθυμία πληρωμής, έχουν αναπτυχθεί και περαιτέρω υποθέσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως τα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών και μελετάται το ενδεχόμενο αυτές να την επηρεάζουν εξίσου. Με το ερωτηματολόγιο που παρατίθεται στους καταναλωτές, αξιολογείται η στάση αυτών απέναντι στα συγκεκριμένα αγαθά, και ανάλογα με το πόσο θαρραλέοι εμφανίζονται ή ανάλογα με τον φόβο που παρουσιάζουν, μπορεί να αξιολογηθεί η προθυμία, αλλά και η αντίληψή τους για αυτά. Η παρακάτω μελέτη χωρίζεται συνολικά σε 6 κύρια κεφάλαια, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τόσο το θεωρητικό υπόβαθρο που ενημερώνει τον αναγνώστη για τον ρόλο των συναισθημάτων και την καινοτομία των βακτηριοφάγων στον τομέα των τροφίμων, όσο και το ερωτηματολόγιο που έχει απαντηθεί από το κοινό, αλλά και η ανάλυση των δεδομένων του. Στο τελευταίο κεφάλαιο, αναφέρεται το συμπέρασμα της έρευνας, καθώς και γίνεται συζήτηση για περαιτέρω μελλοντική μελέτη και πρόοδο του συγκεκριμένου θέματος. Τέλος, όπως θα αναφερθεί και κατά τη διάρκεια της εργασίας, είναι πολύ σημαντικό η βιομηχανία των τροφίμων γενικότερα, να λάβει υπόψη της τις σύγχρονες καινοτομίες, οι οποίες είναι πιο ζωτικές για το περιβάλλον, τον άνθρωπο και την δημόσια υγεία, και πρέπει επιπλέον να αντιληφθεί, τα συναισθήματα των καταναλωτών, καθώς αυτά δημιουργούν την τελική αντίληψη για μια επιλογή και μια αγορά. Η πληροφόρηση και η ενημέρωση των καταναλωτών για το θέμα που τίθεται, πραγματοποιείται κατά την διεξαγωγή του ερωτηματολογίου, ενώ τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την μέτρηση του συναισθήματος τους, αξιολογούνται με βάση την κλίμακα του Likert και αναλύονται με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS, ώστε στο τέλος να προκύψουν αποτελέσματα τα οποία θα συμβάλλουν επιθυμητά στην ερευνητική διαδικασία που έχει πραγματοποιηθεί.
Consumer emotions play a significant role in the selection or avoidance of certain options. People's perceptions are influenced by the emotions that the available choices evoke in them, and innovations occupy an important role in this process, especially as more and more innovations are emerging in the market recently. The acceptance of innovations in the modern demanding food industry is not straightforward, and several studies have examined how important consumer emotion is for a choice and how emotion can influence the final perception as well as the willingness to pay and try a new food product. One of the innovations of modern reality is the use of bacteriophages in food production to reduce and avoid the use of common antibiotics, thereby limiting microbial resistance. The aim of the present study is to examine the impact of both fear and courage of consumers toward a choice and a product, on their final willingness to try an innovative food product has been examined. This includes products that are sanitized with bacteriophages, which are more natural in their processing and more friendly to public health and people, compared to the common antibiotics often used in the production and sanitation of various foods. Ιn addition, beyond the emotions assessed in relation to willingness to pay, further hypotheses have been developed, which mainly concern consumer demographics and the possibility that they can also affect the willingness to pay for innovative products. Through the questionnaire provided to consumers, their attitude toward these products is evaluated, and depending on how courageous or fearful they appear, their willingness and their perception of these products can be assessed.The following study is divided into a total of 6 main chapters, which includes both the theoretical background that informs the reader about the role of the emotions and the innovation of bacteriophages in the food sector, as well as the questionnaire answered by the public and the analysis of its data. The last chapter presents the conclusion of the research and discusses further future study and progress on this specific topic. Finally, as will be mentioned during the study, it is very important for the food industry in general to consider modern innovations that are more vital for the environment, humans, and public health, and to take into account consumer emotions, as these shape the perception of a choice and a purchase.The information and education of consumers on the subject are carried out during the questionnaire process, while the data used to measure their emotions are evaluated based on the Likert scale and analyzed using the SPSS statistical program, so that the results that contribute to the research process that has been conducted can be obtained in the end.