Τα τελευταία χρόνια, η διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής εξακολουθεί να αποτελεί την ιδανική μέθοδο για την εξασφάλιση της επαρκούς πρόσληψης βασικών μικροθρεπτικών συστατικών. Τα συμπληρώματα διατροφής αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας πολλών καταναλωτών, αντανακλώντας την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση γύρω από τη σημασία της υγείας και της πρόληψης. Οι καταναλωτές προσεγγίζουν τα συμπληρώματα ως μια στρατηγική για τη βελτίωση της συνολικής υγείας, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, και την κάλυψη διατροφικών ελλείψεων, ιδίως μετά την πανδημία COVID-19, που ανέδειξε τη σημασία της καλής φυσικής κατάστασης.
Η παρούσα μελέτη εξετάζει την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν παραπάνω ή και όχι για ένα συμπλήρωμα διατροφής C+ D στην ίδια συσκευασία, λαμβάνοντας υπόψη τις στάσεις, τις συμπεριφορές, και τις επιρροές τους από οικονομικούς, δημογραφικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Στόχος είναι να αναδειχθεί πώς διαφορετικές ομάδες καταναλωτών αντιλαμβάνονται την αξία αυτών των προϊόντων και ποιες μεταβλητές επηρεάζουν την προθυμία τους να δαπανήσουν χρήματα για τη διατροφή τους. Η μελέτη χρησιμοποιεί ποσοτική έρευνα μέσω δομημένου ερωτηματολογίου σε συνολικό δείγμα 207 ατόμων. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την εκμαίευση της προθυμίας πληρωμής (WTP) των καταναλωτών είναι οι κάρτες πληρωμών. Οι περισσότεροι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν έως 20 ευρώ μηνιαίως για αγορά συμπληρωμάτων διατροφής και από 1,01-2 ευρώ για αγορά ενός σκευάσματος με βιταμίνες C+D στην ίδια συσκευασία.
Η αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη, αλλά απαιτείται καλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την αποφυγή υπερκατανάλωσης ή παρενεργειών. Παρόλο που μια ισορροπημένη διατροφή παραμένει η βέλτιστη επιλογή για την κάλυψη των θρεπτικών αναγκών, τα συμπληρώματα διατροφής παρέχουν μια χρήσιμη υποστήριξη, συμβάλλοντας στην πρόληψη και τη γενική ευεξία. Με την ανάπτυξη προσιτών και ποιοτικών προϊόντων, ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών και να ενισχύσει τη βιωσιμότητα του.
Over the years, maintaining a balanced diet remains the last method to ensure adequate intake of essential micronutrients. Dietary supplements are an integral part of the daily lives of many consumers, reflecting the growing awareness of the importance of health and prevention. Approaches to supplements as a strategy to improve health, strengthen the immune system, and cover nutritional deficiencies, especially after the COVID-19 pandemic, which highlighted the importance of good physical condition.
This study examines consumers’ willingness to pay more or not for a C+D dietary supplement in the same package, considering their attitudes, behaviours, and influences from economic, demographic, and social factors. The aim is to highlight how different groups of consumers perceive the value of these products and which variables influence their willingness to spend money on their diet. The study is a quantitative research through a structured questionnaire on a total sample of 207 people. The method used to learn the willingness to pay (WTP) of consumers is payment cards. Most devices are willing to pay up to 20 euros per month to purchase food supplements and from 1.01-2 euros to purchase a system with vitamins C + D in the same package.
The food supplement market is showing steady growth, but better information and awareness of consumers to avoid overconsumption or side effects. Although a balanced diet remains the best option to meet nutritional needs, food supplements provide a useful support, contributing to prevention and general well-being. By developing affordable and quality products, the sector has the opportunity to meet consumer needs and enhance its sustainability.