dc.contributor.advisor |
Κλωνάρης, Ευστάθιος |
el |
dc.contributor.author |
Στάθη, Σοφία Δ. |
el |
dc.date.accessioned |
2025-03-05 |
|
dc.date.available |
2025-03-05 |
|
dc.date.issued |
2025-03-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10329/8417 |
|
dc.description.abstract |
Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των μεταπτυχιακών μου σπουδών στο πρόγραμμα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας», του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στόχος της μελέτης ήταν αφενός η συλλογή και αφετέρου η επεξεργασία όλων των πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, προκειμένου να εξαχθεί ένα συμπέρασμα σχετικά με την αποδοχή από τους καταναλωτές ενός προϊόντος ελαιολάδου, το οποίο έχει εξαχθεί με την βοήθεια της διεργασίας της εκχύλισης με υπερήχους και είναι πλούσιο σε βιοδραστικά συστατικά, όπως οι πολυφαινόλες και οι βιταμίνες, οπότε και μπορεί να φέρει διατροφικό ισχυρισμό. Συνολικά το δείγμα αποτελείτο από 476 ερωτηματολόγια, ειδικά διαμορφωμένα μέσω της πλατφόρμας google forms. Η εκμαίευση της προθυμίας πληρωμής έγινε με την μέθοδο της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης (Interval Regression), με το πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας δεδομένων STATA.
Η εκχύλιση με υπερήχους είναι μια επαναστατική μέθοδος ανάκτησης βιοδραστικών συστατικών του ελαιολάδου, πολλά υποσχόμενη αν εφαρμοστεί σε κλίμακα βιομηχανίας. Με αυτήν εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος και ενέργεια, καθώς μετά τη μάλαξη προκύπτει ελαιόλαδο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά συστατικά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που εξήχθησαν από τη μελέτη, οι καταναλωτές ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ως και 5 ευρώ παραπάνω κατά μέσο όρο σύμφωνα με τη μέθοδο της ενδεχόμενης αποτίμησης, ενώ ο μέσος καταναλωτής, όπως έδειξε η έμμεση αποτίμηση σε πιο αντικειμενικές συνθήκες θα πλήρωνε κατά μέσο όρο περίπου 1 ευρώ παραπάνω. Οι παράγοντες που επηρέασαν θετικά την προθυμία πληρωμής ήταν το σκορ της γνώσης, δηλαδή το κατά πόσο οι καταναλωτές γνώριζαν τις ευεργετικές επιδράσεις των πολυφαινολών του ελαιολάδου, καθώς και τη γενικότερη σύσταση αυτού. Συγκεκριμένα ηλικιακά γκρουπ, και με καθορισμένο ετήσιο εισόδημα, καθώς και όσοι παρατηρούν την διατροφική αξία του προϊόντος τροφίμου πριν το αγοράσουν, θα έδιναν και περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν το καινοτόμο προϊόν, για το οποίο γίνεται λόγος στην παρούσα έρευνα.
Ο έντονος ανταγωνισμός που υφίσταται ο κλάδος του ελαιολάδου, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για καινοτομία, ειδικά όταν πρόκειται για ενίσχυση της διατροφικής αξίας του πιο δημοφιλούς προϊόντος της μεσογειακής διατροφής. |
el |
dc.description.abstract |
This thesis was completed as part of fulfilling my postgraduate studies of the program "Master of Business Administration in Food and Agribusiness", in Agricultural University of Athens. The aim of this study was on one hand to collect and on the other hand to process all primary and secondary data, in order to draw a conclusion regarding the acceptance of an olive oil product, which has been extracted through ultrasonic extraction process and it is in this way rich in bioactive substances, such as polyphenols and vitamins. In total, the sample consisted of 476 questionnaires, specially designed with google forms platform. The willingness to pay was elicited using interval regression, importing the data in STATA.
Ultrasonic extraction is a revolutionary method of recovering bioactive components of olive oil, very promising if applied on an industrial scale. It saves valuable time and energy, as after kneading, rich- in antioxidant components- olive oil is obtained.
According to the results extracted from the study, consumers were willing to pay up to 5 euros more on average according to the contingent valuation method, while the average consumer, as shown by the indirect valuation in more objective conditions, would pay on average about 1 euro more. The factors that positively influenced the willingness to pay were the knowledge score, i.e. the extent to which consumers knew the beneficial effects of olive oil polyphenols, as well as its general composition. Specific age groups, with a defined annual income, as well as those who observe well the nutritional value of the food product before buying it, would pay more money to acquire the innovative product, discussed in this research.
The intense competition, olive oil industry faces, leads to the imperative need for innovation, especially when it comes to enhancing the nutritional value of the most popular product of the Mediterranean diet. |
en |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.subject |
Προθυμία πληρωμής |
el |
dc.subject |
Ελαιόλαδο με διατροφικό ισχυρισμό |
el |
dc.subject |
Πολυφαινόλες |
el |
dc.subject |
Βιταμίνες |
el |
dc.subject |
Μέθοδος ενδεχόμενης και έμμεσης αποτίμησης |
el |
dc.subject |
Στατιστική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Γραμμική παλινδρόμηση |
el |
dc.subject |
Willingness to pay |
en |
dc.subject |
Olive oil with nutritional claim |
el |
dc.subject |
Polyphenols |
en |
dc.subject |
Vitamins |
en |
dc.subject |
Contigent and inferred valuation method |
en |
dc.subject |
Statistical analysis |
en |
dc.subject |
Interval regression |
en |
dc.title |
Διερεύνηση προθυμίας πληρωμής για ελαιόλαδο με διατροφικό ισχυρισμό |
el |
dc.title.alternative |
Investigation of willingness to pay for olive oil with nutritional claim |
en |
dc.type |
Μεταπτυχιακή εργασία |
el |
dc.contributor.department |
ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης |
el |
dc.description.degree |
Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας |
el |