Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της εφαρμογής του φαινομένου ΙΚΕΑ στα έτοιμα μίγματα ζαχαροπλαστικής, εστιάζοντας στη σχέση μεταξύ του επιπέδου εμπλοκής του χρήστη, της πιθανότητας αγοράς του προϊόντος και άλλων χαρακτηριστικών που αντιλαμβάνεται ο χρήστης τα οποία μπορεί να ενισχύουν ή να εξηγούν το φαινόμενο ΙΚΕΑ.
Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απαντήθηκε από 200 συμμετέχοντες. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν μέσω SPSS και της μεθόδου της γραμμικής παλινδρόμησης, εκτιμήθηκαν οι προτιμήσεις των συμμετεχόντων. Οι τελευταίοι κλήθηκαν να απαντήσουν ερωτήσεις αναφορικά με δύο συνταγές ο καθένας, μία απλή με λιγότερη εμπλοκή και μία πιο σύνθετη που απαιτεί μεγαλύτερη εμπλοκή του χρήστη.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δεν έδειξαν ένα ξεκάθαρο αποτέλεσμα, καθώς ενώ βρέθηκαν διαφορές μεταξύ της συμπεριφοράς των καταναλωτών ανά επίπεδο δυσκολίας, αυτές δεν ήταν ομοιόμορφες ή δεν ήταν απαραίτητα στατιστικά σημαντικές.
The purpose of this study is to examine the application of the IKEA effect to ready-made confectionary mixes, focusing on the relationship between the user's level of involvement, the likelihood of purchasing the product, and other perceived characteristics that may reinforce or explain the IKEA effect.
For this purpose, a questionnaire was developed and completed by 200 participants. The results were analyzed using the linear regression method to estimate participants' preferences. Each participant answered questions regarding two recipes: one simple recipe requiring less involvement and one more complex recipe demanding greater user involvement.
The study's findings did not present a clear outcome, as differences were observed in consumer behavior across levels of difficulty, but these differences were neither uniform nor consistently statistically significant