Ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει ποικίλες πτυχές της καθημερινής ζωής, συμπεριλαμβανομένης της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Οι σύγχρονοι καταναλωτές δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για την υγεία και την ευεξία, γεγονός που αντανακλάται στην επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών που ενισχύουν την ευεξία τους. Στο πλαίσιο αυτό διεξάχθηκε η παρούσα έρευνα με κύριο σκοπό τη μελέτη της επίδρασης του υγιεινού τρόπου ζωής στην καταναλωτική συμπεριφορά. Για τον λόγο αυτό, επιλέχτηκε ποσοτική έρευνα με τη διεξαγωγή ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η έρευνα απευθυνόταν σε πιθανούς καταναλωτές ηλικίας 18 ετών και άνω, με αποτέλεσμα να συγκεντρώσει 359 συμμετέχοντες. Τα δεδομένα επεξεργάστηκαν κατάλληλα κι αναλύθηκαν περιγραφικά, αλλά και μέσω επαγωγικής στατιστικής. Η έρευνα εντόπισε ότι οι καταναλωτές διαθέτουν θετικές στάσεις σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία και τον υγιεινό τρόπο ζωής και παρατήρησε την τάση υιοθέτησης υγιεινών πρακτικών στην καθημερινότητα των συμμετεχόντων. Μάλιστα, επιβεβαίωσε ότι ο υγιεινός τρόπος ζωής, από τη σκοπιά της διατροφής και της άσκησης, σχετίζεται με τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η παρούσα μελέτη προτείνει ότι η προώθηση είναι δυνατό να γίνει πιο αποτελεσματική, εάν χρησιμοποιηθούν θετικές στρατηγικές μάρκετινγκ που εστιάζουν στα οφέλη της κατανάλωσης υγιεινών προϊόντων, όπως η βελτίωση της υγείας και της ευεξίας, αλλά και στην ενθάρρυνση των ατόμων σε πιο υγιεινές επιλογές. Μάλιστα, η συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες προτείνεται για την ανάπτυξη στρατηγικών που θα συμβάλλουν στην προώθηση στους καταναλωτές πιο υγιεινών κι ενημερωμένων επιλογών. Ταυτόχρονα, οι ιστοσελίδες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συστήνονται από την παρούσα έρευνα ως κύρια μέσα προώθησης κι ενημέρωσης.
A healthy lifestyle is an important factor influencing various aspects of daily life, including consumer behaviour. Modern consumers are showing an increasing interest in health and well-being, which is reflected in their choice of products and services that enhance their well-being. In this framework, the research was conducted with the main objective of studying the impact of healthy lifestyle on consumer behaviour. For this reason, a quantitative survey was chosen by conducting an electronic questionnaire. The survey was addressed to potential consumers aged 18 years and above, resulting in 359 participants. The data were processed appropriately and analyzed descriptively and through inferential statistics. The survey identified that consumers have positive attitudes towards health and healthy lifestyle issues and observed the tendency to adopt healthy practices in the participants' daily lives. In fact, the present study confirmed that a healthy lifestyle, in terms of diet and exercise, is related to consumer behaviour. This study suggests that promotion can be made more effective if positive marketing strategies are used that focus on the benefits of consuming healthy products, such as improving health and well-being, and encouraging individuals to make healthier choices. In fact, collaborating with experts is suggested to develop strategies that promote healthier and more informed choices for consumers. In addition, websites and social media are recommended by this research as the main means of promotion and information.