HEAL DSpace

Επιρροή των κοινωνικών παραγόντων στην προθυμία πληρωμής για υγιεινά προϊόντα

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Μαλέσιος, Χρυσοβαλάντης el
dc.contributor.author Eυαγγελοπούλου, Μαρία Κ. el
dc.date.accessioned 2025-03-09
dc.date.available 2025-03-09
dc.date.issued 2025-03-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/8426
dc.description.abstract Η παρούσα εργασία στοχεύει να εξετάσει την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν περισσότερο για υγιεινά τρόφιμα, λαμβάνοντας υπόψη την επιρροή που ασκούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι φίλοι και η οικογένεια. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε και διανεμήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που διερευνά τις στάσεις, τις προτιμήσεις και τους κοινωνικούς παράγοντες επιρροής. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αναλύθηκαν μέσω οικονομετρικών μεθόδων, αξιοποιώντας το πρόγραμμα Stata 18 για τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ κοινωνικής επιρροής και προθυμίας πληρωμής. Η οικονομετρική ανάλυση (probit) αποκάλυψε ότι οι κοινωνικοί παράγοντες έχουν περιορισμένη επίδραση στην προθυμία πληρωμής, αν και καταναλωτές που επηρεάζονται από το κοινωνικό τους περιβάλλον εμφανίζονται πιο δεκτικοί σε μικρές αυξήσεις τιμών (1-10%). Αντίθετα, όταν οι αυξήσεις ξεπερνούν το 11%, παράγοντες όπως η γεύση, η ποιότητα και η τιμή λειτουργούν αποτρεπτικά, μειώνοντας την προθυμία πληρωμής. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών επηρεάζονται περισσότερο από προσωπικές προτεραιότητες, όπως η έμφαση στην υγεία, παρά από κοινωνικές επιρροές. Η επίδραση των κοινωνικών παραγόντων μειώνεται περαιτέρω σε υψηλότερες τιμές (>20%), ενώ μεταβλητές όπως η διαθεσιμότητα και η περιεκτικότητα σε λιπαρά ή ζάχαρη εμφανίζουν οριακή σημασία. Δημογραφικά χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, η ηλικία και το εισόδημα, δεν φαίνεται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. el
dc.description.abstract This paper aims to examine consumers' willingness to pay more for healthy food, considering the influence of social media, friends and family. For this purpose, a questionnaire was designed and distributed to investigate attitudes, preferences and social influence factors. The collected data was analyzed through econometric methods, utilizing Stata 18 software to investigate the relationship between social influence and willingness to pay. Econometric (probit) analysis revealed that social factors have a limited effect on willingness to pay, although consumers influenced by their social environment appear more receptive to small price increases (1-10%). In contrast, when increases exceed 11%, factors such as taste, quality and price act as a deterrent, reducing willingness to pay. Consumer preferences are more influenced by personal priorities, such as emphasis on health, than by social influences. The influence of social factors is further reduced at higher prices (>20%), while variables such as availability and fat or sugar content show marginal importance. Demographic characteristics such as gender, age and income do not seem to play a significant role. en
dc.language.iso el el
dc.subject Υγιεινά τρόφιμα el
dc.subject Προθυμία πληρωμής el
dc.subject Κοινωνική επιρροή el
dc.subject Healthy food en
dc.subject Willingness to pay en
dc.subject Social influence en
dc.subject Social factors en
dc.subject Κοινωνικοί παράγοντες el
dc.title Επιρροή των κοινωνικών παραγόντων στην προθυμία πληρωμής για υγιεινά προϊόντα el
dc.title.alternative Influence of social factors on willingness to pay for healthy products en
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account