Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της στάσης των καταναλωτών στην Ελλάδα, απέναντι στις επίσημες σελίδες που ανήκουν σε μάρκες τροφίμων-ποτών στο Facebook. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν τα κίνητρα της επιλογής να κάνει ή να μην κάνει κάποιος «like» σε μία σελίδα τροφίμων-ποτών, τη στάση τους απέναντι στο περιεχόμενο των σελίδων και στην αποτελεσματικότητα μέσα από τη διερεύνηση της επίδρασης στην από στόμα σε στόμα διαφήμιση και την αφοσίωση στη μάρκα. Για τις ανάγκες της έρευνας διεξήχθη ποσοτική έρευνα στο Facebook με τη μορφή ερωτηματολογίου. Είχαν προηγηθεί δευτερογενής και ποιοτική έρευνα για τη σύνταξη του ερωτηματολογίου. Τα βασικότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι:
• Ένα περίπου 28% του δείγματος κάνει «like» σε σελίδες μάρκας τροφίμων ποτών
• Από όσους δεν κάνουν «like», ένα αξιόλογο ποσοστό δε βρίσκει το λόγο να κάνει «like» σε τέτοιου είδους μάρκες.
• Ο βαθμός ικανοποίησης από τη σελίδα επηρεάζει την από στόμα σε στόμα διαφήμιση (Word of Mouth,WOM) και την αφοσίωση στη μάρκα (Brand loyalty).
• Αν και η ψυχαγωγία δεν είναι ο δημοφιλέστερος λόγος για να κάνει κάποιος «like», εν τούτοις, επηρεάζει το WOM και το Brand loyalty.
• Η παρακολούθηση της σελίδας και η κοινοποίηση των δημοσιεύσεων επηρεάζει το Brand loyalty, όχι όμως η κίνηση να κάνεις «like» στις δημοσιεύσεις.
Με βάση αυτά τα συμπεράσματα στο τέλος της εργασίας κατατέθηκαν προτάσεις.
The aim of this research is to study the consumers‟ attitude in Greece, towards the official pagesthat belong to food and beverage brands. More particularly, there were studied the motivesbehind the choice of “liking” or not a food/beverage page, the attitudes towards the content ofthese pages and their effectiveness through the investigation of their effect on word of mouth
(WOM) as well as Brand loyalty. For the purpose of the research, a quantitative research wasconducted on Facebook with a questionnaire. A secondary and a qualitative research had been
preceded for the preparation of the questionnaire. The main conclusions of this research are that:
Around 28% of the sample “like” Facebook pages of food/beverage brands
From those who don‟t “like”, a significant number does not find important to “like” this
kind of brands.
The satisfaction rate of a Facebook brand page influences Word of mouth (WOM) and
Brand loyalty.
Even though entertainment is not the most popular reason for “liking” a brand page, it has
an impact on WOM and Brand loyalty.
The page tracking and the publication of notification has influence on Brand loyalty,
while “liking” a page has not.
In the end of this paper, propositions are presented based on these results.