Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να κατανοηθούν οι καταναλωτικές στάσεις και αντιλήψεις για τα φυσικά καλλυντικά και ειδικότερα για τα φυσικά αντηλιακά, να ερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές στην αγορά του αντηλιακού τους αλλά και η γνώμη τους για τις δύο κυρίαρχες ελληνικές εταιρίες παραγωγής και εμπορίας φυσικών καλλυντικών (KORRES και APIVITA) και να προκύψουν πρακτικές εφαρμογές marketing που θα βοηθήσουν περαιτέρω τις εταιρίες στην ανάπτυξή τους ή θα βοηθήσουν μία νέα εταιρία που φιλοδοξεί να μπει στον κλάδο των καλλυντικών. Επιπλέον θα ερευνηθεί ο ρόλος των δημογραφικών στοιχείων αλλά και άλλων πιο συγκεκριμένων στοιχείων, όπως η συσκευασία των προϊόντων, στην τελική επιλογή φυσικών καλλυντικών από τους καταναλωτές. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο βοήθησε να αξιολογηθούν όλοι οι παραπάνω παράγοντες. Πριν παρουσιαστούν και αναλυθούν τα στοιχεία της έρευνας, θα γίνει μια ανασκόπηση στην παρούσα βιβλιογραφία σχετικά με τον ηθικό καταναλωτισμό, τον ελληνικό κλάδο καλλυντικών, την εταιρία KORRES και την εταιρία APIVITA. Στη συνέχεια υπάρχει η ανάλυση της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, ο τρόπος σχηματισμού του ερωτηματολογίου και η λογική πίσω από τις ερωτήσεις. Κατόπιν, μετά την λεπτομερή παρουσίαση και ανάλυση των δεδομένων της δειγματοληπτικής έρευνας, ακολουθεί ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων και η συσχέτισή τους με τη βιβλιογραφία και οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας και οι προτάσεις για μελλοντικές έρευνες. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρατίθεται η βιβλιογραφία με τη βοήθεια της οποίας συγγράφηκε αυτή η διπλωματική ερευνητική εργασία.
The purpose of this research is to understand consumer attitudes and perceptions of natural cosmetics and in particular for natural sunscreens, to investigate the factors that influence consumers to buy sunscreens but also their opinion about the two major Greek companies producing and marketing natural cosmetics (KORRES and APIVITA) and bring forward practical marketing applications that will further assist companies in their growth or help a new company which aspires to enter the field of cosmetics. It will also investigate the role of demographics and other more specific items, such as product packaging, in the final selection of natural cosmetics by consumers. For this reason a questionnaire helped assess all these factors. Before presented and analyzed the survey data, the current literature on the ethical consumerism, Greek cosmetics industry, the company and the company KORRES APIVITA will be examined. Then there is the analysis of the methodology used, the mode of formation of the questionnaire and the logic behind the questions. Then, after a detailed presentation and analysis of the survey data, followed by the discussion of the results and their correlation with the literature and the limitations of this research and suggestions for future research. The last chapter presents the literature with the help of which was written this thesis.