This paper is concerned with the study of the determinants of acceptance and the willingness to pay, of a random sample of consumers, for blue wine. This is an innovative product that first appeared about two years ago on the Spanish market. Because of this, the data in the literature, which are related both to its production technique and its methods of promotion and marketing, are scarce.
For this purpose a survey was carried out using the method of filling in a questionnaire in the form of a personal interview in order to identify what was requested. The willingness to pay was explored on two levels: a) buying a bottle of blue wine from a supermarket; and b) buying a glass in a restaurant.
The results showed that consumers who would buy it from a supermarket were willing to spend about 2 € more than those who would buy it at the restaurant.
Η παρούσα εργασία αφορά στη μελέτη των προσδιοριστικών παραγόντων αποδοχής και στην εκμαίευση της προθυμίας πληρωμής τυχαίου δείγματος καταναλωτών για το μπλε κρασί. Το μπλε κρασί είναι ένα καινοτόμο προϊόν που πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά της Ισπανίας περίπου πριν από δύο χρόνια. Εξαιτίας αυτού, τα δεδομένα στη βιβλιογραφία τα οποία σχετίζονται τόσο με την τεχνική παραγωγής του όσο και με τις μεθόδους προώθησής του είναι λιγοστά.
Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε μία έρευνα με τη μέθοδο της συμπλήρωσης ενός δομημένου ερωτηματολογίου υπό τη μορφή συνέντευξης ώστε να προσδιοριστούν τα ζητούμενα. Η προθυμία πληρωμής εξετάστηκε σε δύο επίπεδα: α) αγορά φιάλης μπλε κρασιού από σούπερ μάρκετ και β) αγορά ενός ποτηριού σε εστιατόριο.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι καταναλωτές οι οποίοι θα το προμηθεύονταν από σούπερ μάρκετ ήταν πρόθυμοι να διαθέσουν περίπου 2 € περισσότερα σε σχέση με εκείνους που θα το αγόραζαν στο εστιατόριο.