Το φαινόμενο του δελεασμού (decoy effect) είναι αρκετά διαδεδομένο και χρησιμοποιείται στο μάρκετινγκ ως τεχνική κατεύθυνσης σε συγκεκριμένες επιλογές. Αφορά στην μεταβολή των προτιμήσεων των καταναλωτών, όταν σε ένα σετ με δύο επιλογές προστεθεί και μια τρίτη επιλογή. Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι να παρακολουθήσει τις μεταβολές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, μέσω της εφαρμογής του φαινομένου του δελεασμού (decoy effect) στον κλάδο των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Επίσης μελετήθηκε αν με την εφαρμογή του φαινομένου αυτού μεταβλήθηκαν οι προτιμήσεις των καταναλωτών προς συγκεκριμένες επιλογές του σετ.
The decoy effect is commonly used in marketing, as a technique to direct costumers in specific choices. The decoy effect refers to the alteration of preferences when in a set of two choices, a third choice appears. The purpose of this study is to examine the decoy effect, in the category of fruits and vegetables. It was also examined if the alteration of preferences directed in specific choices.