Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής μελέτης είναι να διερευνήσει την προθυμία πληρωμής των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με προϊόντα τα οποία συγκαταλέγονται στα λειτουργικά τρόφιμα. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία εξετάζει την προθυμία πληρωμής για προϊόντα που παράγονται από αλεύρι βελανιδιού. Για τη διεξαγωγή της έρευνας συλλέχθηκαν δεδομένα από 204 ερωτηματολόγια, σε διάστημα από 24 Ιανουαρίου έως 29 Ιανουαρίου. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε στη πλατφόρμα Google Forms και η διανομή του έγινε ηλεκτρονικά. Για την περιγραφική και την οικονομετρική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα Stata 13. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η μέση προθυμία πληρωμής για μπισκότα παραγόμενα από αλεύρι βελανιδιού, είναι 0,96€ επιπλέον, από αυτή των μπισκότων που παράγονται από συμβατικό αλεύρι. Επίσης, φαίνεται πως η μέση προθυμία πληρωμής για αγορά ενός πακέτου που απαρτίζεται από 6 ενεργειακές μπάρες παραγόμενες από αλεύρι βελανιδιού, είναι 1,5€ επιπλέον των συμβατικών. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε πως οι παράγοντες που επηρεάζουν τη προθυμία πληρωμής των καταναλωτών είναι η ηλικία, η γνώση των καταναλωτών για τα συγκεκριμένα προϊόντα και η αθλητική τους δραστηριότητα.
The present postgraduate study aims to investigate the willingness to pay for functional products produced from oak flour. Specifically, the study focuses on the willingness to pay both for cookies and energy bars made from oak flour. The sample is consisted of 204 people who completed an online questionnaire via Google Forms platform. The econometric software used for the statistical analysis is Stata13. The analysis showed that the average willingness to pay for cookies made from oak flour is approximately 96 cents more than cookies made from conventional flour. Also, the average willingness to pay for a pack of six energy bars made from oak flour is approximately 1,5€ more than the same product produced by conventional flour. The outcome of this study indicates that, the willingness to pay for these products is influenced by the income of each consumer, their awareness of these products and by the confidence of their answers.