Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την διαπίστωση της επίδρασης του νόμου της
μετάδοσης μεταξύ προϊόντων τροφίμων όταν αυτά βρίσκονται σε φυσική επαφή μεταξύ τους.
Συγκεκριμένα, η έρευνα θα μελετήσει εάν ένα ζωικό προϊόν είναι ικανό να οδηγήσει τους
καταναλωτές σε αποστροφή και σε αρνητικά αποτελέσματα ως προς την αγορά ενός άλλου
τρόφιμου-στόχου όταν αυτό βρεθεί σε συνθήκες φυσικής επαφής με το τρόφιμο που προκαλεί
αποστροφή.
Η εργασία χωρίζεται σε 2 βασικά μέρη. Αρχικά, παρουσιάζεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση
η οποία σχετίζεται με το νόμο της μετάδοσης αλλά επεκτείνεται και σε θέματα που αφορούν
τις διατροφικές επιλογές. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την έρευνα και τα αποτελέσματά της,
η οποία αναπτύχθηκε στα πλαίσια αυτή της διπλωματικής εργασίας και διεξήχθη μέσω
ερωτηματολογίου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι πράγματι το φαινόμενο της αρνητικής μετάδοσης μέσω της
φυσικής επαφής ήταν σε ισχύ και επηρέασε τις καταναλωτικές επιλογές των ατόμων οι οποίοι
συμμετείχαν στην έρευνα. Τα “αηδιαστικά τρόφιμα” οδήγησαν τα άτομα σε αποστροφή με
εμφανή επίδραση στην κρίση τους ως προς την αγορά των προϊόντων-στόχων.
The aim of the present study is to determine the effect of the law of contagion between food
products when they are in physical contact with each other. More specifically, the research will
examine whether an animal product is capable of leading consumers to disgust and negative
effects on the purchase of another target food when it is in physical contact with the disgusting
food.
The study is divided into 2 main parts. First, the literature review is presented which is related
to the law of contagion but also extends to issues related to food choices. The second part
includes the research and its results, which was developed in the context of this dissertation and
was conducted through a questionnaire.
The results showed that indeed the phenomenon of negative transmission through physical
contact was in effect and influenced the consumer choices of the people who participated in the
research. “Disgusting foods” have driven people to disgust with an apparent effect on their
judgment of the target products.