Με την εν λόγω μεταπτυχιακή εργασία διερευνάται η σημασία της δικαιοσύνης στην προθυμία πληρωμής των καταναλωτών για τέσσερα παραδοσιακά προϊόντα (Μαρμελάδα, Γλυκό του κουταλιού, Τραχανά και Φέτα). Θα πραγματοποιηθεί σύγκριση μεταξύ διαφορετικών μορφών δικαιοσύνης και θα παρουσιαστεί η επίδραση που έχουν στην προθυμία πληρωμής των καταναλωτών για τα τέσσερα τρόφιμα. Οι διαφορετικές μορφές δικαιοσύνης σχετίζονται με το δίκαιο εμπόριο, τις δίκαιες συνθήκες εργασίας, αλλά και το αυξημένο παραγωγικό κόστος.
Μέσω ενός ερωτηματολογίου βρέθηκε η επιπλέον προθυμία πληρωμής των καταναλωτών. Η ποσοτική αυτή έρευνα υλοποιήθηκε με τη μέθοδο ενδεχόμενης αποτίμησης (Contingent Valuation, CV) μέσω κάρτας ισοδιαστημάτων. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε από τις 25 Ιουλίου του 2021 έως τις 5 Αυγούστου του ίδιου χρόνο. Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν ηλεκτρονικά από καταναλωτές όλης της χώρας. Έπειτα, χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο παλινδρόμησης διαστημάτων (interval regression model) για την οικονομετρική ανάλυση.
Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι πληροφορίες που επηρέασαν περισσότερο την προθυμία πληρωμής των καταναλωτών για τη Μαρμελάδα, το Γλυκό του κουταλιού, αλλά και τη Φέτα ήταν σχετικές με το δίκαιο εμπόριο, ενώ για τον Τραχανά η προθυμία πληρωμής τους δεν επηρεάστηκε από καμία πληροφόρηση.
This postgraduate thesis will focus on the importance of fairness in consumers’ willingness to pay for four traditional products (Jam, Sweet preserves, Frumenty, and Feta cheese). A comparison between different forms of fairness will be made and the impact of consumers’ willingness to pay for these four foods will be demonstrated. The different forms of fairness are related to fair trade, fair working conditions and the increased production costs.
Using a structured survey, the additional willingness of consumers to pay is explored. This quantitative survey was carried out using the Contingent Valuation (CV) method via a payment card. Data collection took place from 25 July 2021 to 5 August of the same year. The questionnaires were replied by consumers from all over the country. Then, an interval regression model was used for econometric analysis, too.
The results showed that the information that most influenced the consumers’ willingness to pay for Jam, Sweet preserves and Feta cheese was related to fair trade, while for Frumenty their willingness to pay was not affected by any information.