Η ζυθοποιία αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους ανερχόμενους
κλάδους τόσο στην Ελλάδα όσο και στην παγκόσμια αγορά. Με την οικονομική κρίση
που ξέσπασε το 2009 στη χώρα μας αντιμετώπισε μια ύφεση την οποία και μελετάει η
παρούσα διπλωματική εργασία. Σκοπός της είναι η αξιολόγηση του κλάδου της
ζυθοποιίας στην εγχώρια αγορά για τα έτη 2000 έως και 2019. Για την επίτευξη αυτού
του σκοπού πάρθηκαν οικονομικά δεδομένα από τις τέσσερις μεγαλύτερες επιχειρήσεις
που σχετίζονται με την παραγωγή ζύθου στην Ελλάδα (Αθηναϊκή Ζυθοποιία,
Ολυμπιακή Ζυθοποιία, Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης και Ελληνική Ζυθοποιία
Αταλάντης) και υπολογίστηκαν με βάση αυτά οι αντίστοιχοι αριθμοδείκτες. Κατόπιν
σχεδιάστηκαν ενδεικτικά διαγράμματα που δείχνουν την μεταβολή των αριθμοδεικτών
αυτών σε βάθος χρόνου και αντλήθηκαν τα εξής συμπεράσματα: από τις
προαναφερθείσες εταιρίες δύο παρουσιάζουν την καλύτερη συνολική εικόνα
λειτουργίας και βιώσιμης ανάπτυξης΄ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η Ζυθοποιία
Μακεδονίας Θράκης, εκ των οποίων η πρώτη παρόλο που δέχτηκε πλήγμα συνεχίζει
να βρίσκεται στην κορυφή του μεριδίου αγοράς, και η δεύτερη επηρεάστηκε θετικά
από την κρίση και βελτίωσε τη θέση της σημαντικά. Παράλληλα, ο συγκεκριμένος
κλάδος παρά τις πιέσεις που δέχτηκε εν καιρώ κρίσης κατάφερε να ανταπεξέλθει και
να σημειώσει αξιόλογα αποτελέσματα. Εκτιμάται ότι είναι ανθεκτικός στην ύφεση και
ότι θα μπορέσει να επανέλθει εξίσου και από τη σημερινή δύσκολη περίοδο που
διανύουμε με την πανδημία Covid – 19.
Brewing was and still is one of the most growing industries in the world. During the
financial crisis, which appeared in Greece (2009 – 2012), there was a depression in beer
production and consumption. This thesis is about the financial impact of this crisis in
Greece’s brewing economy, and for this cause financial statements of the biggest
companies in this sector have been analyzed. More specifically, the 4 most contributing
companies in market share, are Athenian Brewery, Olympic Brewery, Macedonian
Thrace Brewery and Hellenic Brewery of Atalanti. The data, which refers to 2000 –
2019, have been examined with Microsoft Excel program and in addition accounting
ratios have been calculated for each year. The total variation of each accounting ratio
is depicted in bar charts. In conclusion, it was assumed that among the examined
companies, 2 of them reach better results as far as operation and expansion are
concerned; Athenian Brewery and Macedonian Thrace Brewery. The first one, remains
first in market share in Greece even though it had a big loss of net sales during the
crisis. The second one, seems to be affected positively and expands its operations. In
general, brewing is considered an industry which remains resistant towards financial
fluctuations and probably will remain in Covid-19 era as well.