Το κρασί αποτελεί στοιχείο της καθημερινής ζωής του ανθρώπου τόσο σε διατροφικό όσο και σε εμπορικό επίπεδο. Στην Ελλάδα το κρασί διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, καθώς πέρα από την καθημερινή ζωή ήταν συνυφασμένο με την κουλτούρα, τη θρησκεία αλλά και το εμπόριο. Το κρασί αποτελεί στοιχείο κουλτούρας.
Στο πρώτο μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας έγινε θεωρητική αναφορά σε όρους όπως το μάρκετινγκ και η συμπεριφορά του καταναλωτή. Στο δεύτερο μέρος της μελέτης παρουσιάστηκαν αρχικά τα αποτελέσματα της δευτερογενούς έρευνας. Στη συνέχεια έγινε αναφορά στη συνέντευξη που παραχωρήθηκε από ιδιοκτήτη εταιρείας του κλάδου της παραγωγής οίνου. Τέλος, έγινε προσπάθεια να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά και τη δημιουργία πιστότητας σε ετικέτες κρασιού. Η ποσοτική έρευνα βασίστηκε σε πρωτογενή στοιχεία, κατόπιν χρήσης ερωτηματολογίου. Ακολούθησε περιγραφική και στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και τα συμπεράσματα αυτής.
Wine is an element of daily human life both nutritionally and commercially. In Greece, wine played an important role from antiquity until today, as in addition to everyday life, it was intertwined with culture, religion, and trade. Wine is an element of culture.
In the first part of this dissertation theoretical reference was made to terms such as marketing and consumer behavior.
In the second part of the study, the results of the secondary research were initially presented. Reference was then made to an interview given by a company owner in the wine industry. Finally, an attempt was made to investigate the factors that influence consumer behavior and loyalty to wine labels. The quantitative research was based on primary data, after the use of a questionnaire. A descriptive and statistical analysis of the results and its conclusions followed.