HEAL DSpace

Χρηματοοικονομική Ανάλυση του κλάδου των Σουπερμάρκετ στην Ελλάδα προ και μετά οικονομικής κρίσεως (2005-2020) και ο ρόλος της πανδημίας του Covid-19

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Γεωργακόπουλος, Γιώργος el
dc.contributor.author Κατραντζής, Κωνσταντίνος Φ. el
dc.date.issued 2022-04-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/7581
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα για την χρονική περίοδο 2005 - 2020. Κατά την περίοδο αυτή, η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με ακραίες οικονομικές και κοινωνικές διακυμάνσεις, με αποκορύφωμα την Κρίση του 2008 και τη κρίση της πανδημίας του Covid-19. Αφού αρχικά παρουσιαστούν οι εξελίξεις στην οικονομία και στο λιανεμπόριο τροφίμων, πραγματοποιείται η χρηματοοικονομική ανάλυση μέσω των αριθμοδεικτών των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, η οποία χωρίζεται σε 4 περιόδους: πριν την οικονομική κρίση (2005-2008), κατά την διάρκεια της (2009-2012), μετά την οικονομική κρίση (2013-2018) και κατά την διάρκεια της πανδημίας (2019-2020). Ο κλάδος δείχνει μεγάλη ανθεκτικότητα και σταθερότητα, με τη πλειοψηφία των επιχειρήσεων να αυξάνουν τους κύκλους εργασιών τους και να βελτιώνουν την κερδοφορία, την αποδοτικότητα και τη ρευστότητά τους. Οι κρίσεις επηρεάζουν επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ήδη αναδείξει προβλήματα στη λειτουργία τους οδηγώντας τους ταχύτερα προς την πτώχευση, καθώς αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στον ισχυρό ανταγωνισμό. Ωστόσο, αυτές αποτελούν την εξαίρεση και ο κλάδος παραμένει καθ’ όλη τη διάρκεια μελέτης ένας από τους πλέον σημαντικούς της οικονομίας της χώρας. el
dc.description.abstract The present Master Thesis studies the financial analysis of the supermarket sector in Greece for the period 2005 - 2020. During this period, the country experienced extreme economic and social fluctuations, culminating in the Crisis of 2008 and the crisis of the Covid-19 pandemic. After presenting the progress of the economy and the food trade, the financial analysis is carried out through the indicators of the largest companies of the sector, divided into 4 periods: before the financial crisis (2005-2008), during the financial crisis (2009-2012), after the economic crisis (2013-2018) and during the pandemic (2019-2020). The industry shows great resilience and stability, with the majority of companies increasing their turnover and improving their profitability, efficiency and liquidity. Crises affect companies that have already run into problems in their operation, leading them to bankruptcy faster, as they are unable to cope with strong competition. However, these cases seem to be the exception and the industry remains one of the most important in the country's economy throughout the study period. en
dc.language.iso el el
dc.subject Χρηματοοικονομική Ανάλυση el
dc.subject Σουπερμάρκετ el
dc.subject Ελλάδα el
dc.subject Αριθμοδείκτες el
dc.subject Οικονομική Κρίση el
dc.subject Κορονοϊός el
dc.subject Financial Analysis en
dc.subject Supermarket en
dc.subject Greece en
dc.subject Financial Ratios en
dc.subject Economic Crises en
dc.subject Covid-19 en
dc.title Χρηματοοικονομική Ανάλυση του κλάδου των Σουπερμάρκετ στην Ελλάδα προ και μετά οικονομικής κρίσεως (2005-2020) και ο ρόλος της πανδημίας του Covid-19 el
dc.title.alternative Financial Analysis of the Supermarket Sector in Greece before and after the financial crisis (2005-2020) and the role of the Covid-19 pandemic en
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account