Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την ανάδειξη των βασικών
παραγόντων που διαμορφώνουν την εμπιστοσύνη στην εφοδιαστική αλυσίδα του οίνου,
καθώς και τον ρόλο των δυνατοτήτων που πλέον είναι διαθέσιμες στα εμπλεκόμενα μέρη.
Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση των ζητημάτων
εμπιστοσύνης στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας του οίνου, καθώς και το πώς
αυτά επηρεάζουν την απόδοσή της και τις σχέσεις μεταξύ των εμπλεκομένων. Επιπλέον, η
εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση και την ανάδειξη των σχέσεων αιτίου –
αποτελέσματος και των αλληλεπιδράσεων που υπάρχουν ανάμεσά στους παράγοντες που
συνδέονται με την εμπιστοσύνη στην εφοδιαστική αλυσίδα του οίνου.
Για τη μελέτη των ζητημάτων της εμπιστοσύνης της εφοδιαστικής αλυσίδας επιλέχθηκαν
βάσει της διεθνούς βιβλιογραφίας 14 παράγοντες, οι οποίοι εξετάστηκαν από 8 Ειδήμονες
από όλα τα στάδια τη εφοδιαστικής αλυσίδας του οίνου. Επιπλέον, για την αξιολόγηση
των σχέσεων με τους ως άνω παράγοντες χρησιμοποιήθηκε η πολυκριτηριακή μέθοδος για
τη λήψη αποφάσεων Grey DEMATEL. Οι παράγοντες αυτοί, τελικά,
κατηγοριοποιήθηκαν σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα κατατάχθηκαν οι παράγοντες που
επηρεάζουν και στη δεύτερη αυτοί που επηρεάζονται.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν εννέα παράγοντες και στη δεύτερη ανήκουν οι υπόλοιποι
πέντε. Ο παράγοντας «Ανάθεση δραστηριοτήτων σε τρίτους φορείς (outsourcing)»
αποτελεί τον παράγοντα που επηρεάζει περισσότερο την εμπιστοσύνη στην εφοδιαστική
αλυσίδα οίνου, ενώ ο αμέσως επόμενος κρίθηκαν οι «Νέες Τεχνολογίες». Επιπρόσθετα, ο
παράγοντας «Αξιοπιστία & Φερεγγυότητα εμπλεκομένων» είναι ο παράγοντας που
επηρεάζεται περισσότερο από τους παράγοντες που ανήκουν στην πρώτη ομάδα.
Συνεπώς, αν βελτιωθεί ένας ή περισσότεροι παράγοντες της πρώτης ομάδας με σκοπό την
ενίσχυση της εμπιστοσύνης, τότε θα επηρεαστούν θετικά οι παράγοντες που ανήκουν στη
δεύτερη ομάδα.
The aim of this study is to identify the major factors that play an important role in trust in
wine supply chain, as well as the opportunities that are available to stakeholders. Moreover,
the objective of this study is to clarify the issues of trust in wine supply chain management
and how they can influence its performance. Furthermore, in this study the causal
relationships among these factors is identified.
For this purpose, 14 factors were identified towards trust in wine supply chain through
literature review. These factors were evaluated by eight experts relevant to the subject of this
study. For the evaluation of the causal relationships of these criteria (factors), Grey-Decision
Making Trial and Evaluation Laboratory (DEMATEL) was used. The factors were clustered
in two distinctive groups: The Cause Group and the Effect Group.
Nine factors were identified as Causal (influential) and five as Effect (influenced). The most
influencing factor in trust was “Outsourcing”. Subsequently, the second most influencing
factor was “New Technologies”. Also, the most influenced factor was “Reliability and
Credibility between stakeholders”. Therefore, if one or more factors from the Cause group
can be improved to enhance trust in wine supply chain, the Effect factors will be also
improved.