Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στο να διερευνήσει το ρόλο που κατέχει ο οινοτουρισμός στις διάφορες ενέργειες Marketing των οινοπαραγωγικών επιχειρήσεων καθώς και την επίδραση του στην αύξηση των πωλήσεων. Για την προσέγγιση του θέματος της μελέτης πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας συντάχθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο εστάλη στους οινοπαραγωγούς της Ελλάδος. Αντικείμενο της έρευνας είναι να εξετάσει τον ρόλο του οινοτουρισμού από τη σκοπιά των εταιρειών και των καταναλωτών καθώς και την επίδραση του οινοτουρισμού στην απόφαση αγοράς και στην πιστότητα των τελευταίων. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι πως ο Οινοτουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο Marketing και προώθησης των Ελληνικών οίνων και μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για τα οινοποιεία σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Επιπλέον, σκοπός της έρευνας είναι να αποτελέσει μία χρήσιμη μελέτη για όλους τους εμπλεκόμενους με τις οινικές δραστηριότητες, ώστε αυτοί να προβούν σε ενέργειες για τη βελτίωση των υποδομών και παροχής υπηρεσιών του οινοτουρισμού.
This thesis aims to investigate the role of wine tourism in the various marketing strategies used by wine-producing businesses, as well as its impact on increasing sales. In order to approach the study's topic, a quantitative research was conducted, as part of which a questionnaire was designed and sent to Greece's wine producers. The objective of the research is to investigate the role of wine tourism from the perspectives of businesses and consumers, as well as how it affects consumers' decision to buy and their customer loyalty. The research's most significant findings are that wine tourism is a crucial marketing and promotion tool for Greek wines and can be extremely advantageous for wineries on a local as well as a global economic and social level. Additionally, the study is meant to be beneficial for everybody involved in wine-related activities so that they can take measures to improve the service and infrastructure delivery of wine tourism.