Η Κόρινθος, πρωτεύουσα του νομού Κορινθίας, είναι ένας από τους σημαντικότερους λιμένες του γεωγραφικού διαμερίσματος της Πελοποννήσου, που κατά τους παρελθοντικούς χρόνους δοκιμάστηκε από καταστροφικούς σεισμούς.
Στην ανατολική πλευρά της πόλης βρίσκεται το παραλιακό πάρκο και ο παλαιός Σιδηροδρομικός σταθμός του ΟΣΕ που έχουν παραμεληθεί και δίνουν την εικόνα εγκατάληψης στην είσοδο της πόλης.
Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής μελέτης ήταν η συνολική ανάπλαση της παραπάνω εγκαταλελειμένης παράκτιας περιοχής. Η εν λόγω τοποθεσία πρέπει να πάψει να αποτελεί εστία ρύπων, και να ενταχθεί αρμονικά και λειτουργικά στην πόλη, καλύπτοντας τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, προτείνεται σχεδιασμός υπαίθριων χώρων και χώρων πρασίνου, δημιουργία παιδικής χαράς και χώρου για skateboard, κοινόχρηστων χώρων χαλάρωσης και ξεκούρασης με διαδρομές περιπάτου και αναψυχής για τους επισκέπτες, με υπαίθρια καθιστικά ανάπαυσης, ανοιχτών χώρων δενδροφύτευσης, στεγασμένων χώρων, ποδηλατόδρομου, χώρων στάθμευσης κλπ.
Βασική προϋπόθεση, για τον σχεδιασμό των παραπάνω ήταν η αναβάθμιση της περιοχής με σεβασμό στην φυσιογνωμία του χώρου, η διατήρηση του ίχνους των γραμμών του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού και η ενσωμάτωση των νέων διαμορφώσεων και λειτουργιών στην ευρύτερη περιοχή μελέτης.
Corinth, the capital of the prefecture of Corinthia, is one of the most important ports of the geographical region of the Peloponnese, which in the past has been affected by devastating earthquakes.
On the eastern side of the city is the coastal park and the old OSE railway station, which have been neglected and give the impression of abandonment at the entrance of the city.
The aim of this postgraduate study was the comprehensive redevelopment of the above abandoned coastal area. This site should stop being a source of pollution, and be harmoniously and functionally integrated into the city, meeting the daily needs of the citizens. In order to achieve the above, it is proposed to design open spaces and green areas, create a playground and skateboard area, public areas for relaxation and recreation with walking and recreational paths for visitors, with outdoor seating areas for rest, open spaces for tree planting, covered areas, a cycle path, parking areas etc.
The basic requirement for the planning of the above was the upgrading of the area with respect to the character of the site, the preservation of the trace of the old railway station lines and the integration of the new configurations and functions into the wider study area.