Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό τη διερεύνηση των προτιμήσεων και την προθυμίας πληρωμής Ευρωπαίων καταναλωτών για “premium” συσκευασίες εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου. Τα πρωτογενή δεδομένα της μελέτης συλλέχθηκαν μέσω ενός δομημένου ερωτηματολογίου και δόθηκαν σε καταναλωτές της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Γαλλίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η συσκευασία/ετικέτα, οι υγειοπροστατευτικές ιδιότητες καθώς και η τιμή αποτελούν σημαντικό παράγοντα κατά την επιλογή ενός εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου. Σε αντίθεση, η χώρα/περιοχή προέλευσης και το πικρό και πικάντικο στοιχείο στη γεύση αποτελούν λιγότερο σημαντικό παράγοντα. Σχετικά με την προθυμία πληρωμής για πολυτελείς συσκευασίες, οι Γάλλοι και οι Ελβετοί καταναλωτές έδειξαν μεγαλύτερη προθυμία πληρωμής σε σχέση με τους Γερμανούς καταναλωτές και για τις τέσσερις “premium” συσκευασίες που τους παρουσιάστηκαν. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν πως το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων προτιμούν το μαύρο χρώμα στη συσκευασία και επιπλέον το 58,3% είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω από 2,00€ για την απόκτηση του «σετ της μαύρης φιάλης με τη χάρτινη συσκευασία κουτιού».
The aim of this research is to investigate European consumers’ preferences and willingness to pay for “premium” packaging of Extra Virgin Olive Oil. The data were collected through a questionnaire and given to German, Swiss and French consumers. The results showed that the packaging/label, the health attributes as well as the price are important factors when choosing an extra virgin olive oil. In contrast, the country/origin and the bitter and pungent taste are less important factors. Regarding willingness to pay for “premium” packaging, French and Swiss consumers are willing to pay more than German consumers for all of four packaging presented to them. Finally, the results reveal that the majority of the participants prefer the black color in the packaging and furthermore 58.3% are willing to pay more than 2.00€ to obtain the "set of the black bottle with the paper box package".