Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον για τις τοπικές μπύρες που προέρχονται
από μικροζυθοποιία έχει αυξηθεί. Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τον προσδιορισμό
της αγοράς και την διερεύνηση της πρόθεσης κατανάλωσης μπύρας από
μικροζυθοποιίες στην Ελλάδα. Οι ερευνητικοί στόχοι θα επιτευχθούν μέσω της
συλλογής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Πιο συγκεκριμένα, τα ποσοτικά
δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου στο οποίο συμμετείχαν
και ολοκλήρωσαν 213 άτομα εντός του Ελλαδικού χώρου, ενώ τα ποιοτικά δεδομένα
αντλήθηκαν από την πραγματοποίηση διαπροσωπικών και ηλεκτρονικών
συνεντεύξεων σε 10 άτομα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές προτιμούν
τις μπύρες μικροζυθοποιίας σε σχέση με τις μπύρες βιομηχανικής παραγωγής. Βασικοί
λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι η μοναδική της γεύση, η παράδοση που κουβαλά κάθε
μπύρα μικροζυθοποιίας καθώς και η στήριξη που θέλουν να δείχνουν οι καταναλωτές
σε μικρούς και τοπικούς παραγωγούς μικροζυθοποιίας. Ακόμη, ο συχνότερος τόπος
που προτιμούν οι ερωτώμενοι να καταναλώνουν μπύρες είναι σε παμπ-μπαρ ενώ η
συσκευασία που προτιμούν είναι το γυάλινο μπουκάλι. Επιπλέον, το καταναλωτικό
κοινό ενδιαφέρεται για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα γύρω από τις μπύρες
μικροζυθοποιίας.
In recent years, there has been a growing interest in locally brewed beers from
microbreweries. This study focuses on determining the market and exploring the
intention of consuming beer from microbreweries in Greece. Research objectives were
achieved through the collection of quantitative and qualitative data. Specifically,
quantitative data were collected through an online questionnaire, with 213 participants
from within the Greek territory. Qualitative data were gathered through face-to-face
and electronic interviews with 10 individuals. Results indicate that consumers prefer
craft beers over industrially produced ones. Key reasons for this preference include the
unique flavor, the tradition associated with each craft beer, and the support consumers
want to show to small and local microbrewery producers. Additionally, respondents
most commonly choose pubs and bars as their preferred venues for beer consumption,
and glass bottles are the favored packaging. Furthermore, the consumer audience shows
interest in the environmental footprint associated with craft beers.