Η παρούσα μελέτη αναφέρεται σε θέματα στρατηγικού μάνατζμεντ εξετάζοντας τον
όμιλο Unilever Hellas. Ειδικότερα μελετά την περίπτωση Pummaro- ΕΛΑΙΣ Α.Ε. με στόχο να
αναλύσει τις στρατηγικές που θα μπορούσαν να ακολουθηθούν από την εν λόγω εταιρεία. Η
στρατηγική αποτελεί σημαντικό μέσο διασύνδεσης της επιχείρησης με το περιβάλλον της και γι’
αυτό κρίνεται άκρως σημαντική για την βιωσιμότητά της.
Η μελέτη αποτελείται από τρία μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει θέματα που
αφορούν στον όμιλο Unilever και στην εταιρεία συγκεκριμένα καθώς και στον βιομηχανικό
κλάδο στον οποίο ανήκει.
Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στην ανάλυση του περιβάλλοντος της επιχείρησης.
Ειδικότερα, σχετικά με το εξωτερικό περιβάλλον αναλύονται οι πολιτικοί, οικονομικοί,
κοινωνικοπολιτιστικοί και τεχνολογικοί παράγοντες που το απαρτίζουν (PEST analysis).
Επίσης, περιγράφεται η δομή του κλάδου μέσω των πέντε δυνάμεων του Υποδείγματος του
Porter. Στην ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης περιγράφονται η δομή, η
κουλτούρα και οι πόροι της εταιρείας. Ακολουθεί η ανάλυση SWOT μέσω της οποίας εκτιμώνται
οι εσωτερικές δυνάμεις και αδυναμίες της εταιρείας καθώς και οι ευκαιρίες και απειλές που
εμφανίζονται στο εξωτερικό περιβάλλον.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος της μελέτης αφορά σε θέματα στρατηγικής. Αναλύονται οι
στρατηγικές κινήσεις της επιχείρησης και εξάγονται συμπεράσματα για τις προτεινόμενες
στρατηγικές τόσο σε βραχυχρόνιο όσο και σε μακροχρόνιο ορίζοντα.
The current study refers to strategic management issues by examining the
association Unilever Hellas. Particularly, it studies the case of the company Pummaro-
ELAIS S.A. and targets to analyze the strategies that the company is going to follow. The
strategy consists to an important tool for the company’s connection with her environment
and it is found essential for her viability.
The dissertation is constituted from three parts. The first one includes issues
referring to the association Unilever and the company, as well as the industrial branch in
which the company belongs.
The second part refers to the analysis of the company’s environment. Specifically,
this part analyzes the political, economical, sociocultural and technological factors that
compose the external environment (PEST analysis). Furthermore, the structure of the
branch is described through Porter’s five forces. The analysis of the company’s internal
environment includes the description of structure, culture and means of the company.
SWOT analysis estimates company’s internal strengths and weaknesses, and
opportunities and threats, which appear in the external environment.
The third and last part of the dissertation refers to strategy issues. In this point of
the study, company’s strategic movements are analyzed and conclusions come up in
relation to suggested strategies for short term and long term period.